یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷
آموزش سبک زندگی پیامبر (ص) به کودکان

کتاب «محمد (ص) مثل گُل بود: آموزش سبک زندگی پیامبر (ص) به کودکان» اثری به قلم غلامرضا حیدری ابهری و تصویرگری سام سلماسی است که در این مطلب آن را معرفی کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا «محمد (ص) مثل گُل بود: آموزش سبک زندگی پیامبر (ص) به کودکان» اثری به قلم غلامرضا حیدری ابهری و تصویرگری سام سلماسی است که هر چهار حوزه، ارتباط با خدا، ارتباط با خود، ارتباط با مردم و ارتباط با خلقت را شامل می‌شود و ۴۰ محور اصلی در سبک زندگی را با کودکان در میان می‌گذارد. در این کتاب کودکان شما با جنبه‌های والای شخصیتی و رفتاری حضرت محمد (ص) آشنا می‌شوند و از ایشان، درس زندگی و چگونه بهتر زیستن را می‌آموزند.

در معرفی این کتاب از سوی ناشر آمده است: «ساختار اثر حاضر به گونه‌ای طراحی شده است که کودکان، حضور پیامبر (ص) را در زندگی عادی خود حس کنند و به راحتی بتوانند از آن حضرت الگو بگیرند. گفتنی است که کتاب «محمد (ص) مثل گُل بود» علاوه بر آموزش سبک زندگی زندگی پیامبر (ص)، به رشد تفکر کودکان و پرورش هوش اخلاقی آنان نیز کمک می کند.»

در بخشی از متن این کتاب می‌خوانیم:

ما برای آنکه احساس شادی کنیم، گاهی به استخر می‌رویم، گاهی به کوه می‌رویم و گاهی هم به بوستان سر خیابان می‌رویم. کسی که به مهمانی می‌رود دوست دارد که در خانه میزبان به او خوش بگذرد. پس اگر مهمانی به خانه ما آمد، نباید ناراحتش بکنیم. او به خانه ما آمده تا شاد شود. او به خانه ما نیامده که غمگین شود. ما از هر کاری که مهمان را ناراحت می‌کند، باید دوری کنیم. ما نباید به مهمان اخم کنیم. ما نباید پایمان را جلوی مهمان دراز کنیم. ما نباید بچه‌های مهمان را هل بدهیم یا سر آن‌ها داد بزنیم.

به جای این کارهای بد، باید به مهمان احترام بگذاریم. باید گرم و صمیمی با او سلام‌وعلیک کنیم. باید با روی خوش، حالش را بپرسیم و هنگام پذیرایی هم باید اول به مهمان تعارف کنیم. حضرت محمد (ص) به مهمان خود خیلی احترام می‌گذاشت. وقتی مهمان به خانه پیامبر (ص) می‌آمد, پیامبر (ص) او را در جای مناسبی می‌نشاند و بعد هم خیلی مهربانانه به گفت‌وگو با او می‌پرداخت. او می‌فرمود: «هرکس به خدا و آخرت ایمان دارد، باید مهمان خود را گرامی بدارد.»

اطلاعات بیشتر:

کتاب «محمد (ص) مثل گُل بود: آموزش سبک زندگی پیامبر (ص) به کودکان» به قلم غلامرضا حیدری ابهری و تصویرگری سام سلماسی به کوشش نشر بوستان فدک در ۸۴ صفحه مصور رنگی و به بهای ۴۵ هزار تومان برای کودکان گروه سنی «ب» و «ج» (کودکان بالای ۷ سال) منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها