یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۸
کتاب «در جستجوی روشنایی» منتشر شد

کتاب «در جستجوی روشنایی» به همت انتشارات آبان در ۵۲۸ صفحه با قیمت ۶۵۰ هزارتومان در تابستان ۱۴۰۳ متشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «در جستجوی روشنایی» به همت انتشارات آبان در ۵۲۸ صفحه با قیمت ۶۵۰ هزارتومان در تابستان ۱۴۰۳ متشر شد.

کتاب «در جستجوی روشنایی» برای علاقه‌مندان به حیطه سینما و ساخت فیلم و همچنین کسانی که فیلم های جنجالی و جنگی علاقه دارند، مناسب است. این کتاب خودنگاره‌ی الیور استون کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس مشهور آمریکایی است. او به خاطر ساخت فیلم‌هایی با مضامین سیاسی و تاریخی جنجالی و در عین حال تحسین‌شده، شهرت دارد.

در پشت جلد کتاب نوشته شده است: «الیور استون که در ابتدا با نگارش فیلمنامه هایی همچون قطار سریع‌السیر نیمه شب و صورت زخمی به شهرت دست پیدا کرد با کارگردانی دو فیلم سالوادور و جوخه وارد حیطه فیلم سازی حرفه‌ای شد و دریافت جایزه اسکار برای فیلم جوخه بر شهرت او افزود. مطرح شدن این دو فیلم مسیر او را برای ساخت آثار بعدی‌اش هموار ساخت.
ماجرای این کتاب از سال‌ها پیش از تولد الیور استون از زمان آشنایی مادر فرانسوی و پدر آمریکایی این کارگردان در دوران اوج جنگ دوم جهانی آغاز می شود. سال‌ها بعد ظهور این کارگردان دو ملیتی و اعزام او به جنگ ویتنام سبب شد تا نگاه و رویکرد ویژه ای به روند فیلم سازی در هالیوود راه پیدا کند. مشاهدات الیور استون در ویتنام و سپس تجربه زندگی در سالیان پرتلاطم دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی و راهیابی به مدرسه سینمایی نیویورک و آشنایی با بزرگان سینمایی آن دوران تا روند ساخته شدن فیلم‌های او از موضوعات اصلی این کتاب است.»

کتاب «در جستجوی روشنایی» در ۵۲۸ صفحه و با قیمت ۶۵۰ هزارتومان از سراسر کتاب‌فروشی‌های سطح کشور قابل خریداری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها