دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸
جشنواره بین‎‌المللی تئاتر خیابانی شهروند در لاهیجان آغاز به‌کارکرد

گیلان- جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی شهروند با حضور گروه‌های نمایشی برجسته استانی، کشوری و گروه‌های شرکت کننده خارجی در لاهیجان آغار به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لاهیجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان روز دوشنبه در حاشیه افتتاح این جشنواره در جمع خبرنگاران گفت: حدود ۱۰۰ اجرا از آثار راه یافته در این جشنواره با حضور گروه‌های نمایشی برجسته استانی و کشوری و همچنین اجرای گروه‌های شرکت کننده خارجی از امروز بیست و ششم تا بیست و هشتم شهریور ماه جاری در شهر لاهیجان اجرا می شود.

امیر حسین طاهری ادامه داد: ۱۵ اثر در بخش مسابقه اصلی (شهر ما - آسمان آبی)، ۸ اثر در بخش کودک (شهر پویا - زمین سبز) و ۷ اثر در بخش استانی گیلان و یک اثر مهمان در این جشنواره شرکت کرده اند؛ ضمن اینکه ۴ اثر از کشور های روسیه، ترکیه و عراق به این جشنواره راه یافته اند.

وی لازمه وجود شهری سالم و پویا را حضور شهروندانی فعال، مطالبه گر و دغدغه‌مند دانست و گفت: جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان به درستی در این مسیر حرکت می‌کند.

وی بخش غزه، فلسطین و دفاع مقدس را از ویژگی های مثبت این جشنواره عنوان و تصریح کرد: هنرهای نمایشی به عنوان یکی از اثرگزار ترین نوع هنر چه به صورت صحنه‌ای و چه خیابانی نیازمند برنامه‌ریزی و حمایت مدون و همه جانبه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: باید پیوست‌های بعدی جشنواره تئاتر شهروند ادامه دار بوده و ما از مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سایر استان‌ها این امر را مطالبه خواهیم کرد که نمایش‌های شرکت کرده در این جشنواره در شهرها و استان‌های مختلف به اجرا در آیند.

وی همچنین یکی از راه‌های ارتقای فرهنگ عمومی را اشاعه فرهنگ با زبان هنر دانست و تاکید کرد: تلاش می‌کنیم تا با همکاری شهرداران استان گیلان آثار هنرمندان گیلانی راه یافته به این جشنواره به صورت ویژه و حمایتی در استان گیلان اجرا شود.

لاهیجان در شرق گیلان واقع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها