سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴
بزرگداشت یک شاعر و پژوهشگر ملایر در روز شعر و ادب فارسی

همدان _ همزمان با روز شعر و ادب فارسی بزرگداشت یک شاعر و پژوهشگر در کتابخانه علامه مجلسی ملایر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ملایر، بهارک بختیاری ظهر سه‌شنبه در آیین بزرگداشت یک شاعر و پروهشگر در روز شعر و ادب فارسی اظهار کرد: در روز شعر و ادب فارسی به پاس حدود نیم قرن معلمی و تلاش در عرصه شعر و ادبیات، شاهنامه پژوهشی از خدمات خالصانه محمدمهدی بنیادی شاعر و شاهنامه پژوه ملایری تقدیر شد.

وی افزود: این شاعر ۴۵ سال در شغل آموزگاری پایه اول فعالیت داشته و در حال تالیف مجموعه ۱۲ جلدی شاهنامه به نثر است که حاصل ۱۵ سال تلاش شبانه‌روزی و مطالعه بیش از ۵۰ بار کتاب شاهنامه فردوسی حکیم است.

در این جلسه که با همکاری انجمن شاهنامه خوانی کتابخانه علامه مجلسی برگزار شد تعدادی از اساتید و علاقمندان فرهنگ و ادبیات شهرستان حضور داشتند.

محمد مهدی بنیادی شاعر ملایری نیز در این آیین بزرگداشت ضمن تقدیر از این کتابخانه به دلیل برگزاری برنامه فوق با نگاهی جدید و در حالت سفر و خواب از زبان خود و در کنار فردوسی حکیم به نقل گوشه‌هایی از کتاب شاهنامه پرداخت.

مدرس دانشگاه و مسئول انجمن ادبی شاهنامه خوانی کتابخانه علامه مجلسی نیز ضمن تجلیل از استادی با محاسن سپید که عمری را در راه آموختن و پژوهش شاهنامه سپری کرده‌اند، شاهنامه را یکی از بزرگترین کتاب‌های اخلاق محور معرفی کرد.

هادی حاتمی افزود: از نظر بسیاری از منتقدین و نویسندگان خارجی شاهنامه در عین حال که اثر حماسی نیرومندی است در عین حال لطیف بوده و پیام شاهنامه برقراری عدالت و گسترش تمدن ایران زمین است.

وی گفت: از نظر شاهنامه شجاعت، قدرت و عدالت اصل تمام خصلت‌های عالی است و فردی که از این فضائل اخلاقی برخوردار باشد انسان وارسته و نکویی است.

به گزارش ایبنا؛ محمدمهدی بنیادی شاعر و پژوهشگر ملقب به پیکر کرمانشاهی در سال ۱۳۳۰ در کرمانشاه متولد شد و پس از دوران سربازی در ملایر مشغول به کار و در نهایت ساکن شده و به معلمی پرداخت.

در تمام این سال‌ها لحظه‌ای از مطالعه و تفکر در زمینه شاهنامه و سایر کتاب‌های بزرگان شعر و ادب فارسی دست برنداشت و اشعار زیادی برپایه و سبک و سیاق شاهنامه سروده‌اند.

در انتهای برنامه از تابلوی نقاشی شده و خوشنویسی اثر دو هنرمند عضو انجمن ادبی شاهنامه‌خوانی با عنوان (پر سوم سیمرغ) رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها