چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱
طرح «کوله کتاب» وارد گردونه اجرا شد/ تداوم طرح، حاصل استقبال کودکان و بانوان روستا

مرکزی – کتابدار کتابخانه روستای «واران جاسب» از توابع شهرستان دلیجان، از اجرای طرح «کوله کتاب» در این روستا خبر داد و گفت: این طرح با هدف رساندن کتاب به دست کسانی که به کتابخانه‌ها دسترسی ندارند طراحی و اجرا شد.

زهرا قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اراک افزود: هدف از اجرای این طرح که از سال ۹۷ در کتابخانه مرحوم ناصری روستای واران توسط کتابداران خلاق و با انگیزه این کتابخانه آغاز و اجرایی شد، تسهیل بخشی در دسترسی به کتاب، ترویج فرهنگ مطالعه در بین بانوان وکودکان روستایی، بالابردن سطح دانش و آگاهی و پر کردن اوقات فراغت است.

وی بیان داشت: در این طرح کوله ای ساده، جادار و قابل حمل با ماشین و یا پیاده آماده شده است که گنجایش ۱۵ جلد کتاب را دارد. این کوله به ۷روستای دهستان جاسب شهرستان دلیجان فرستاده می شود و به کمک نیروهای داوطلب کتاب ها به روشی مناسب با آن روستا به گردش در می آید.

کتابداری کتابخانه روستای «واران جاسب» افزود: مدت امانت کتاب‌ها ۲۰ روز می باشد که با اتمام مدت زمان، کوله پشتی مجدد با کتاب‌های جدید اهدایی یا کتابهای کتابخانه، پر و به اماکن مختلف از جمله مساجد روستاها فرستاده می شود.

قاسمی گفت: استقبال روستاییان به ویژه کودکان و بانوان از این طرح باعث تداوم اجرای این نوع خدمت برون کتابخانه ای در سطح دهستان جاسب شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها