سه‌شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۱
«سفر در زمان» به چاپ سوم رسید

کتاب «سفر در زمان: در مفهوم زمان و تاریخ آن» اثر جیمز گلیک با ترجمه حسین پیران از سوی نشر قطره بازنشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا در معرفی این اثر آمده است: «دانش بشری توانسته پاره‌ای از مسائل مربوط به زمان را طرح و حل کند؛ اما درباره ماهیت زمان و توصیفش هنوز راه به جایی نبرده است. آیا زمانْ توالی آنات و لحظات است؟ اگر آری، پس آنات و لحظات چیست؟ توالی یعنی چه؟ مگر توالی جز لحظه‌های به‌هم‌پیوسته است؟

پیش از خلقت کائنات، مفهوم زمان قابل‌تصور نیست. زمان یک مفهوم قراردادی است که با حرکت کائنات همراه است و ابزاری است برای سنجش حرکت زمین به دور خورشید و به دور خودش. این کتاب درباره مفهوم زمان و چیستی آن، یکی از بهترین و نغزترین نوشته‌هایی است که تاکنون در این زمینه به رشته تحریر درآمده است. نویسنده (جیمز گلیک) با ترکیب مفهوم زمان و سفر در زمان سعی کرده است معمای زمان را به زبانی ساده توضیح دهد. کتاب "سفر در زمان" راجع‌به مباحث زمان در فلسفه نیست و نویسنده، با ترکیب مباحث پایه‌ای درباره زمان با داستان‌ها و حکایات خواندنی، ترکیب خوشخوان و آگاهی‌بخشی به دست می‌دهد که خواننده را به دنیای جدیدی از تعقل و تخیل می‌برد.».

جیمز گلیک در کتاب «سفر در زمان» به موضوع زمان و چیستیِ آن می‌پردازد. نویسنده با ترکیب مفهوم زمان و افسانه سفر در زمان، مباحث پیچیده و عمیق فلسفی، فیزیکی و تاریخی در باب معمای زمان را به زبانی ساده بیان می‌کند. اشاره‌های فراوانی که گلیک به داستان‌ها و حکایات خواندنی می‌کند، جذابیت کتاب را برای هر قشر و طبقه‌ای دوچندان می‌کند.

چاپ سوم کتاب «سفر در زمان: در مفهوم زمان و تاریخ آن» اثر جیمز گلیک با ترجمه حسین پیران در ۳۴۰ صفحه و به بهای ۳۵۰ هزار تومان از سوی نشر قطره منتشر و در بازار نشر کشور عرضه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها