چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۷
تشکیل انجمن نویسندگان دفاع مقدس در لرستان

لرستان - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از تشکیل انجمن نویسندگان دفاع مقدس در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، اعظم روانشاد روز چهارشنبه در نشست فرهنگی نویسندگان حوزه دفاع مقدس و تجلیل از ایثارگران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای غزه گفت: دوران دفاع مقدس روایتگر رشادت‌ها و دلاوری‌های انسان‌هایی آزاده است که با عزمی راسخ، گام در مسیری دشوار نهادند و جلوه‌ای از عشق الهی را به منصه ظهور رساندند.

تشکیل انجمن نویسندگان دفاع مقدس در لرستان

تبیین مفاهیم دفاع مقدس نیاز ضروری جامعه برای نسل جوان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان هجمه‌های دشمنان در فضای مجازی علیه کشورمان به‌ویژه در حوزه دفاع مقدس را حائز اهمیت و نیازمند مواجهه هوشمندانه با آن دانست و عنوان کرد: در هر جایگاهی که قرار داریم تبیین مفاهیم دفاع مقدس و خاطرات شهدا برای نسل جوان نیاز ضروری جامعه امروز است.

وی با اشاره به مولفه‌های ارزشمند ملی و دینی جنگ تحمیلی گفت: با هر یک از ابزارهای هنری، فرهنگی و اجتماعی که بخواهیم در حوزه دفاع مقدس کار کنیم، باز کارهای انجام نشده بسیاری وجود دارد.

روانشاد با تاکید بر رویکرد تبیینی برنامه‌های هفته دفاع مقدس گفت: آشنا سازی نسل جوان با اهداف و ویژگی‌های دوران دفاع مقدس از رویکردهای برنامه‌های این هفته است از این رو اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برنامه‌های مختلفی در سطح استان با همکاری انجمن‌های مختلف فرهنگی هنری در نظر گرفته است.

تشکیل انجمن نویسندگان دفاع مقدس در لرستان

اجرای ۱۰ نمایش خیابانی با موضوع دفاع مقدس در لرستان

وی به اجرای ۱۰ نمایش خیابانی در ایام هفته دفاع مقدس در سطح شهرستان‌های استان اشاره کرد و افزود: بسیاری از جوانان ما در دفاع مقدس با نثار جان خود نگذاشتند این کشور به دست دشمن بیفتد و امروز هر مقدار در انتقال ارزش‌ها و مفاهیم دفاع مقدس از ابزار هنر به بهترین شکل ممکن بهره ببریم، در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ثبات بیشتری داریم.

فرهنگ مکتوب و کتاب از بهترین راهکارهای انتقال مفاهیم دفاع مقدس است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به ظرفیت‌های لرستان در حوزه دفاع مقدس گفت: برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به آحاد مردم به خصوص نسل جوان راه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف و همراهی جامعه هدف وجود دارد که بدون شک یکی از بهترین راهکارها تکیه بر ثبت و ضبط خاطرات و انتشار آن با فرهنگ مکتوب و کتاب است.

ضرورت ایجاد انجمن دفاع مقدس در لرستان

روانشاد ضمن قدردانی از همه تلاش‌هایی که تاکنون در حوزه ثبت و ضبط ادبیات پایداری و دفاع مقدس در استان صورت گرفته است از تشکیل انجمن نویسندگان دفاع مقدس در استان خبر داد و افزود: با توجه به نبودِ یک بانک جامع اطلاعاتی از نویسندگان حوزه دفاع مقدس و ضرورت تشکیل شبکه ارتباطی با نویسندگان و پژوهشگران این حوزه این انجمن به منظور فعالیت‌های مستمر در حوزه دفاع مقدس در استان ایجاد می‌شود.

تشکیل انجمن نویسندگان دفاع مقدس در لرستان

دفاع مقدس تبلور اخلاق و انسانیت

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام تیموری از پژوهشگران و نویسندگان لرستانی دفاع مقدس را تبلور اخلاق و انسانیت دانست و افزود: دفاع مقدس میدان وسیعی است که کارهای انجام نشده بسیاری وجود دارد.

تیموری با اشاره به اهمیت بازگویی حقایق و وقایع دفاع مقدس و انتقال آن به نسل‌های حاضر و آینده، گفت: امروز با توجه به شرایط و تحولات جهانی بیش از هرزمانی نیازمند انتقال این تجربیات هستیم زیرا دفاع مقدس یک سرمایه عظیمی را برای ملت ایران قرار داد تا بتواند راه خود را مستحکم و مستمر برای رسیدن به اهداف خود طی کند. امروز با استفاده از شیوه‌های مختلف ازجمله هنر که جلوه‌ای از آن در قلم، نوشتار و صوت و تصویر هویداست، این وظیفه را می‌توان به نحو مطلوب انجام داد.

تشکیل انجمن نویسندگان دفاع مقدس در لرستان

سرگذشت‌پژوهی شهدا باید مورد توجه قرار بگیرد

سرهنگ فریدون کریمی والا رئیس حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه لرستان نیز در این مراسم گفت: دفاع مقدس باید به گونه‌ای روایت شود که برای نسل جدید قابل درک باشد.

وی افزود: گفت: سرگذشت پژوهی یکی از بهترین شیوه‌ها برای نگارش و توصیف زندگی شهدا است که می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

رئیس حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه لرستان مهم‌ترین رسالت نویسندگان را امانت‌داری قلم توصیف کرد و افزود: قلم از جایگاه و مرتبه والایی در فرهنگ و تعالیم دینی ما برخوردار است و از آن به عنوان یکی از مهم‌ترین ابرازها برای خدمت صادقانه به دیگران یاد شده است.


به گزارش ایبنا؛ در این مراسم از جمعی از نویسندگان حوزه دفاع مقدس لرستان و ایثارگران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها