جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۶
رونمایی از کتاب حبیب در خراسان جنوبی 

خراسان جنوبی_ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس در روستای معصوم‌آباد بیرجند از کتاب حبیب؛ وصف پاسدار شهید حبیب‌الله علیدوست، فرمانده گروهان در عملیات والفجر ۹ رونمایی شد.

سرهنگ غلامرضا فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بیرجند گفت: کتاب حبیب توسط مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با همکاری مؤسسه مردمی آیه‌های استقامت به چاپ رسیده است.

وی با اشاره به اینکه کتاب «حبیب» نوشته «علی محمدی» بوده که خاطراتی کوتاه از شهید حبیب الله علیدوست است، افزود: فرمانده گروهان متولد ۱۳۴۲ در روستای تقاب از شهرستان خوسف از توابع خراسان جنوبی است که سال ۱۳۶۱ وارد بسیج بیرجند و اعزام به جبهه شد.

وی گفت: وی در همان سال جذب عقیدتی سیاسی بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد. شهید علیدوست در عملیات‌ها چهار بار مجروح شد و در سال ۱۳۶۴ به عنوان فرمانده گروهان در گردان امام موسی کاظم (ع) از تیپ ویژه شهدا، در ارتفاعات مریوان منطقه سلیمانیه عراق به شهادت رسید.

فلاحی ادامه داد: «حبیب» شامل یک تقدیم‌نامه، سپاس‌نامه و پیشگفتار است که فصل اول ۱۸ خاطره کوتاه از منش و اخلاق شهید علیدوست است که از سوی پدر، مادر، برادر، همسر و همرزمان او روایت شده‌اند.

وی اظهار کرد: فصل دوم متن دست‌نوشته‌های شهید شامل دل‌نوشته‌ها، ابیات و خاطرات شخصی به همراه بخش‌هایی از وصیت‌نامه او آمده و فصل سوم شامل عکس‌ها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها