چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸
روزشمار هفته ملی کودک ۱۴۰۳ اعلام شد

روزشمار هفته ملی کودک ۱۴۰۳ در نشستی با حضور مدیرعامل و دیگر مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا فرهاد فلاح، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره شعار هفته ملی کودک سال ۱۴۰۳ بیان کرد: براساس شعارهایی که نهادهای بالادستی دارند اعم از ریاست جمهوری و آموزش و پرورش که با واژه «برای» شکل گرفته است، مانند «برای ایران، برای مدرسه»، ما نیز برای هفته ملی کودک، شعار «برای کودکان، برای آینده» را در نظر گرفتیم.

فلاح در ادامه گفت: روزشماری که برای این هفته در نظر گرفته شده به صورت کلی در حوزه خانواده، محیط زیست، رشد و شکوفایی، عدالت، حقوق کودکان، هویت و رفاه هستند که هر روز متناسب با آن یک شعار را در بر گرفته است.

در جلسه شورای سیاست‌گذاری هفته ملی کودک با حضور مدیرعامل کانون و نمایندگان دستگاه‌ها، اسامی روزها و روزشمار این هفته به‌صورت رسمی به‌شرح زیر اعلام شد:

- ۱۴ مهر: «برای خانواده کودکان، برای آینده‌ای امن‌تر و آرام‌تر»

- ۱۵ مهر: «برای محیط زیست کودکان، برای آینده‌ای پاک‌تر و سالم‌تر»

- ۱۶ مهر: «برای رشد و شکوفایی کودکان، برای آینده‌ای پیشرفته‌تر»

- ۱۷ مهر: «برای شنیده‌شدن کودکان، برای آینده‌ای مسئولانه‌تر»

- ۱۸ مهر: «برای برابری کودکان، برای آینده‌ای عادلانه‌تر»

- ۱۹ مهر: «برای هویت کودکان، برای آینده‌ای روشن‌تر»

- ۲۰ مهر: «برای رفاه کودکان، برای آینده‌ای با کیفیت و آسایش بالاتر»

معاون فرهنگی کانون در ادامه توضیح داد: هفته ملی کودک سال اول برگزاری خود را پشت سر نمی‌گذارد و سازمان‌ها و نهادها از سابقه این برنامه اطلاع دارند. تقویم هفته ملی کودک به عنوان یک هفته جامع و ملی دیده شده و این پیش فرض وجود دارد. ما با نهادهایی که درگیر اصلی هستند، مانند مرجع ملی کودک، سازمان ملی تعلیم و تربیت، صداوسیما و… هیئت مرکزی را تشکیل دادیم و تمام نکته‌ها را در نظر گرفتیم تا به این شیوه‌نامه رسیدیم. ما هیچ نهادی را ملزم به انجام شیوه‌نامه نمی‌کنیم و این صرفاً برای ارائه موضوع است. همه سازمان‌ها براساس اقتضائات داخلی خود با موضوع کودک در این هفته برنامه‌های خود را پیش خواهند برد. همانطور که اعلام شد این شیوه‌نامه ابلاغی و الزامی نیست و سازمان‌ها در چهارچوب کاری خود در این یک هفته برنامه‌های خود را اجرایی خواهند کرد. اگر در این یک هفته گفتمان صورت گیرد و رسانه‌ای شود، قطعاً اتفاق‌های بسیار خوبی رقم خواهد خورد.

او افزود: بعضی از سازمان‌ها موضوع‌شان کودک و نوجوان است، مانند کانون که برهمین اساس کل سال برایش هفته کودک و نوجوان است و باید به این امر بپردازد. موضوع کودک در کل سال موضوعیت دارد؛ اما نهادهای دیگر مانند محیط زیست، هلال احمر و… مخاطب فراگیر دارند و این هفته مقدمه‌ای است تا روی این موضوع کار کنند. نهادهایی که درگیری جدی با این موضوع دارند، برنامه‌ریزی لازم را انجام داده‌اند؛ اما دیگران هم اگر فعالیتی در این حوزه داشته باشند، خوب است. در سال‌های گذشته شعارها بسیار ریز می‌شدند و ما به چالش می‌خوردیم؛ اما امسال موضوع به شکل کلی است و راه برای حضور تمام نهادها باز است و هر سازمانی می‌تواند در این بخش حضور داشته باشد و فعالیت خود را انجام دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط