یکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۸
«جزئیات ضروری تصویرسازی مد»؛ آشنایی ابتدایی با انواع مدل‌های لباس

کتاب «جزئیات ضروری تصویرسازی مد» به قلم مایت لافونته به رشته تحریر درآمده‌است. این کتاب توسط معصومه شیخی به فارسی برگردانده شده‌است. کتاب «جزئیات ضروری تصویرسازی مد» در نوبت اول با شمارگان ۵۰۰ نسخه توسط انتشارات تألیف منتشر شد و برای اولین بار در نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ به بازار نشر کشور عرضه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «جزئیات ضروری تصویرسازی مد» بدون مقدمه و پیش‌گفتار به سراغ مباحث آموزشی رفته‌است. کلیه درس‌های این کتاب توسط تصویر به خواننده ارائه شده‌است. این کتاب شامل تصاویری از لباس‌های مورد استفاده برای خانم‌ها است. هیچ الگو یا شرحی برای دوخت لباس با تصویر مورد نظر توسط نویسنده یا ناشر برای خواننده ارائه نشده‌است. این کتاب البته که کتاب آموزشی برای خیاطی و دوخت نیست اما به نظر می‌رسد ارائه توضیحاتی نسبتاً مختصر برای هر یک از تصاویر لباس‌های کتاب خالی از فایده نبود. به هر رو نام هریک از لباس‌هایی که تصاویر سیاه و سفید و دستی آن به صورت طراحی در کتاب ارائه شده است در زیر یا کنار هر تصویر دیده می‌شود.

کتاب «جزئیات ضروری تصویرسازی مد» یک کتاب تمام تصویر با توضیحاتی جزئی ذیل هر تصویر است و با موضوع طراحی مد و لباس برای علاقه‌مندان به این حوزه گردآوری شده است. این کتاب با جلد رنگی و گلاسه با کیفیت بالا منتشر شده است.

بخش اول کتاب شامل تصاویری از پیراهن، بلوز، جلیقه و ژاکت است. بخش دوم کتاب شامل تصاویری از انواع دامن، لباس و شلوار است. نویسنده در بخش سوم کتاب تصاویری از انواع کاپشن‌ها و کت‌ها را ارائه می‌دهد. این بخش بیشتر به لباس‌های آقایان پرداخته شده‌است. در بخش چهارم این کتاب تصاویری از انواع لباس زیرزنانه، کفش‌ها و لوازم جانبی پوشش بانوان از قبیل کیف، کلاه، دستکش و عینک دودی ارائه شده‌است. این بخش در ارائه تصاویر کلاه و عینک دودی و کفش و کیف به تصاویر این لوازم جانبی برای آقایان نیز نیم‌نگاهی دارد.

کتاب «جزئیات ضروری تصویرسازی مد» بر روی ارائه تصاویر از مدل‌ها و تصویرسازی‌هایی در حوزهٔ مدل و لباس تمرکز کرده که بیشتر از آن‌که جنبهٔ تئوریک و آموزشی داشته باشد، جنبه سرگرمی و معرفی دارد. این کتاب برای افراد علاقه‌مند به آشنایی با انواع لباس، اسامی آن‌ها و تفاوت آن‌ها در شکل کتاب مفیدی است. هرچند این کتاب مرجع کاملی برای یادگیری انواع لباس درحوزه مد نیست اما می‌تواند آشنایی ابتدایی با انواع مدل‌های لباس را برای خواننده خود به ارمغان بیاورد.

کتاب «جزئیات ضروری تصویرسازی مد» به قلم مایت لافونته و ترجه معصومه شیخی است که در نوبت اول با شمارگان ۵۰۰ نسخه با قیمت پشت جلد ۳۳۰ هزار تومان توسط انتشارات تألیف منتشر شده است و برای اولین بار در نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ به بازار نشر کشور عرضه شد.

گفتنی است این کتاب در دسترس علاقه مندان و هنرآموزانی که اقدام به یادگیری طراحی‌های لباس و مد کرده‌اند، قرار گرفته است. به غیر از هنرآموزان رشته طراحی مد، این کتاب می‌تواند برای علاقه‌مندان به حوزه طراحی مدو لباس نیز مناسب باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها