دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۲
ادبیات دفاع مقدس فرصتی برای آشنایی جوانان با فرهنگ مقاومت است

مازندران- شهردار قائمشهر با اشاره به لزوم آشناسازی قشر جوان با فرهنگ دفاع و مقاومت گفت: ادبیات دفاع مقدس فرصتی بی نظیر برای آشنا ساختن نسل جوان با فرهنگ مقاومت و پایداری است.

کاظم علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قائمشهر، با بیان اینکه از زمان جنگ زمان زیادی گذشته و جوانان امروز از موضوع دفاع مقدس دور شده‌اند، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت نشر کتاب در حوزه دفاع مقدس و برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست می‌تواند از طریق بازگویی خاطرات آن زمان، جوانان را هرچه بیشتر با فرهنگ دفاع و مقاومت آشنا کند.

وی افزود: دوران دفاع مقدس پر از خاطرات افتخارآفرینی است که هنوز بسیاری از این خاطرات فرصت بیان شدن پیدا نکرده‌اند و لازم است تا هرچه بیشتر این خاطرات بازگو شوند تا نسل جوان و حتی کسانی که از نزذیک آن روزها را تجربه نکرده‌اند، با موضوع آشنا شوند.

شهردار قائمشهر با اشاره به بیش از هزار شهید این شهرستان در دوران دفاع مقدس گفت: بدون شک برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست نه تنها دسترسی مردم به کتاب‌هایی که درباره افتخارات دوران دفاع مقدس است را راحت تر می‌کند بلکه نام و یاد شهدا و ایثارگرانی که در طول آن دوران به مقاومت پرداخته اند را نیز زنده نگه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها