سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹
دفاع مقدس باید در قالب ادبیات و هنر برای کودکان ترسیم شود

آذربایجان‌غربی - دبیر محفل ادبی دنیز ارومیه گفت: فضای ایثارگری‌ها و دفاع مقدس هشت سال جنگ تحمیلی باید در حوزه ادبیات و هنر، همواره جاری و پویا باشد و دفاع مقدس باید در قالب ادبیات و هنر برای کودکان ترسیم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، سحر افضلی، صبح سه‌شنبه در جلسه‌ای که به‌مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور کودکان و نوجوانان برگزار شد، گفت: فضای ایثارگری‌ها و دفاع مقدس هشت سال جنگ تحمیلی باید در حوزه ادبیات و هنر، همواره جاری و پویا باشد تا کودکان و نوجوانان ما با این فضا و خاطرات فداکارانه ایثارگران مانوس باشند.

وی افزود: ادبیات مسائل کلان و پیچیده را ساده می‌کند و فلسفه آفرینش ادبی ساده‌سازی مسائل است.

دبیر محفل ادبی دنیز ارومیه ادامه داد: توسعۀ ادبیات داستانی دفاع مقدس به نیازها و اقتضائات جامعه و تلاش برای ارتقای هنری و محتوایی این ادبیات بستگی دارد که باید در این موضوع به کودکان و نوجوانان توجه بیشتری شود.

افضلی افزود: محفل ادبی کودک و نوجوان دنیز از سال ۱۴۰۰ بصورت رسمی فعالیتش را در کتابخانه مرکزی ارومیه آغاز کرده که توانسته‌ایم تعداد شرکت کنندگان را از پنج شش نفر به حدود ۳۰ نفر برسانیم که همه این افراد نونهال با شور و اشتیاق بسیار با ذهن خلاق و روح لطیفشان در جلسات حاضر شده و به تمرین نوشتن و خواندن اشعار، داستان، دلنوشته و....می‌پردازند.

در این جلسه نیز به مناسبت هفته دفاع مقدس شعری قرائت شد.

جنگ شد، این کشورم غرق بلا

غرق خون چون سرزمین کربلا

میزند باران به روی خاک سرد

پیکر بی جان نه سرخ است و نه زرد

کودکان ناراحتند از غصه ها

همه فریاد زنند ای مولا

عهد میبندیم با زیتون و نور

تا بر اندازیم ظلم و جنگ و زور

فتح از آن من و خاک وطن

هست ایران تا همیشه مال من

نیما تقی پور ۱۴ ساله

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها