چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶
«حقیقت دروغ»؛ داستانی در بی‌مرزی توهم و واقعیت

کتاب حقیقت دروغ بسته‌ای غافلگیرکننده با صحنه‌های کافکایی، رویاهایی فریبنده و پرده‌برداری از رازهای خانوادگی است

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا «حقیقت دروغ» یک مجموعه داستان متشکل از ده حکایت به قلم بندیکت ولس (زاده ۱۹۸۴ در مونیخ) رمان‌نویس آلمانی و سوئیس است که در سال ۲۰۱۸ منتشر شده است. کتاب حقیقت دروغ بسته‌ای غافلگیرکننده با صحنه‌های کافکایی، رویاهایی فریبنده و پرده‌برداری از رازهای خانوادگی است. داستان‌هایی که نمی‌دانی توهم و خواب و خیال است یا حقیقت.

عنوان یکی از داستان‌ها که برای عنوان کتاب نیز انتخاب شده، هم دیوانه‌کننده است! «حقیقت دروغ»؛ داستان فیلمنامه‌نویسی بی‌استعداد و بدبخت که مجبور شده برای امرار معاش پیتزارسان شود و در ادامه در یک آسانسور جادویی به سال ۱۹۷۳ برمی‌گردد. او پس از گذراندن شوک اولیه، متوجه موقعیت استثنایی خودش می‌شود که می‌تواند تاریخ سینما را بازسازی و «جنگ ستارگان» را به‌عنوان اثر خودش راه‌اندازی کند تا خودش به موفق‌ترین فیلمساز تاریخ سینما تبدیل شود. یک داستان پرتلاطم و پرماجرا و بسیار جذاب، نه فقط برای طرفداران فیلم علمی‌تخیلی جنگ ستارگان، بلکه برای تمام دوستدارن ادبیات و سینما.


در این کتاب کوچک، بندیکت ولز ده داستان کاملاً متفاوت از ژانرها و طیف‌های مختلف را گرد هم آورده است. دو تا از داستان‌ها در همان کیهانی اتفاق می‌افتد که «پایان تنهایی» شکل گرفت. نبوغ نویسندگی ولس در داستان‌های کوتاهی که بر مواردی خاص تکیه می‌کند، مشهود است. هیچ داستانی شبیه داستان‌های دیگر نیست و همه داستان‌ها طیف وسیعی از مهارت‌های نویسندگی ولس را نشان می‌دهند.

رمان‌های بندیکت ولس به طور گسترده‌ای در آلمان مورد تحسین واقع شده و از پرفروش‌ترین کتاب‌های سال هستند. در سال ۲۰۱۵ با اقتباس کتاب و فیلمی با نام Becks Letzter Sommer در سینماها با بازی کریستین اولمن منتشر شد. چهارمین رمان ولس Vom Ende der Einsamkeit در فوریه ۲۰۱۶ منتشر شد و بیش از ۸۰ هفته در لیست پرفروش‌ترین های آلمان باقی ماند.

از این نویسنده آلمانی‌تبار تاکنون دو کتاب دیگربه فارسی برگردان شده است؛ «تقریبا نابغه» و «پایان تنهایی» به ترجمه حسین تهرانی که توسط نشر ققنوس وارد بازار کتاب ایران شده است.

چاپ اول کتاب «حقیقت دروغ» با ترجمه هنگامه ایرانی توسط انتشارات افراز در ۱۷۲ صفحه و به بهای ۳۰۰ هزار تومان منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها