یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸
«معلم مدرسه کیفی» و  «معلم الهام‌بخش» تجدید چاپ شدند

مدیرمسئول انتشارات سایه سخن، از تجدید چاپ کتاب‌های «معلم مدرسه کیفی»، «گام به گام تا مدرسه کیفی» و دو اثر «معلم الهام‌بخش» و «دانش‌آموز با انگیزه» خبر داد.

حسن ملکیان، مدیرمسئول انتشارات سایه سخن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا درباره انتشار کتاب‌های ویژه معلمان در این انتشارات اظهار کرد: چاپ این کتاب‌ها، نتیجه آشنایی با دکتر ولیام گلاسر، روانشناس آمریکایی است. من علاوه بر فعالیت در بخش انتشارات، سال‌ها معلم بوده‌ام و به دلیل فعالیتم در مدرسه، از دغدغه معلم‌ها آگاه بودم، به همین دلیل وقتی با ایده ویلیام گلاسر آشنا شدم، تصمیم گرفتم یکی از بخش‌های فعالیت این تئورسین را با نام «مدرسه کیفی» ترجمه و کتاب‌های این روانشناس را در قالب کتاب‌های ویژه معلمان وارد بازار کتاب کنم.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۳ شروع به انتشار کتاب‌های گلاسر به نام «مدرسه کیفی» کردم، اظهار کرد: این انتشارات ابتدا کتاب‌های گلاسر و بعد از آن کتاب‌های شاگردش، باب سولو را ترجمه کرد. «باب سولو» ۴۰ سال تجربه معلمی در مقاطع مختلف را دارد و سال‌ها مشاور و مدیر مدرسه بوده است. این کتاب‌ها با استقبال معلمان مواجه شد و در مجموع تاکنون ۱۰ کتاب با عنوان آثار ویژه معلمان در این انتشارات منتشر شد. کتاب‌های «معلم مدرسه کیفی» و «گام به گام تا مدرسه کیفی» و دو اثر «معلم الهام‌بخش» و «دانش‌آموز با انگیزه» از کتاب‌هایی هستند که امسال تجدید چاپ شدند.

این روانشناس با بیان اینکه برگزاری کلاس‌های آموزشی برای معلمان درباره موضوع «مدرسه کیفی» موجب شد در استان‌های مختلف، کلاس «مدرسه کیفی» را برگزار کنم و با این روش، استقبال از این آثار بیشتر شد، گفت: دو کتاب «به کودکان خود شاد بودن را بیاموز» و کتاب تمرین کار «من شاد بودن را می‌آموزم» از کتاب‌های باب سولو قبلاً از سوی همکاران دیگر ترجمه شده بود. این انتشارات پنج کتاب باقیمانده از این روانشناس به نام‌های «دانش‌آموز با انگیزه» «شوق یادگیری»، «مدیر الهام‌بخش»، «معلم الهام‌بخش» و «کیفیت آموزش در مدرسه کیفی» و «معلم مدرسه کیفی» را ترجمه و منتشر کرد.

وی درباره استقبال مدارس و بازار کتاب‌های ویژه معلمان در انتشارات سایه سخن گفت: اغلب یک نسخه جدید از کتاب‌های چاپ جدید را برای معلمان مرکز تربیت معلم که با آثار این انتشارات و موسسه ولیام گلاسر آشنایی دارند، ارسال می‌کنیم. از نظر استقبال معلمان و دانش‌آموزان و مدارس از این آثار باید بگویم تاکنون یک یا دوبار سفارش هزار جلدی از این بسته ویژه معلمان از طرف مدارس داشتیم اما سایر سفارش‌ها، مربوط به معلمان برای دانش‌آموزان کلاس درس خودشان بوده است.

ملکیان با اشاره به ۱۰ عنوان کتاب مهارت‌محور برای معلمان و دانش‌آموزان گفت: پنج عنوان از این مجموعه ۱۰ جلدی، مرتبط با دانش‌آموزان و پنج عنوان دیگر مرتبط با معلمان است. این کتاب‌ها با نام‌های «مدیریت استرس»، «حل تعارض» «تصمیم‌گیری»، «مدیریت خشم»، «مهارت ارتباط» و «تصمیم‌گیری» ازجمله پنج کتابی است که مهارت زندگی را به نوجوانان و پنج کتاب دیگر نیز مرتبط با معلمان است که تعامل بهتر با دانش‌آموزان به آن‌ها یاد می‌دهد. این کتاب‌ها با استقبال خوب مسئولان مدارس مواجه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها