شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۲
حضور ۵ ناشر ایرانی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت ۲۰۲۴

انتشارات هزاره ققنوس در هفتادوششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت به‌همراه چهار ناشر دیگر حضور خواهد داشت.

رضا حاجی‌آبادی، مدیرمسئول انتشارات هزاره ققنوس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا با اعلام این خبر که به همراه چند ناشر ایرانی دیگر به‌عنوان غرفه‌دار در هفتاد و ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت شرکت می‌کند، گفت: نمایشگاه کتاب فرانکفورت فرصتی بی‌نظیر برای ناشران، نویسندگان و علاقه‌مندان به کتاب برای تبادل نظر، معرفی آثار جدید و عقد قراردادهای بین‌المللی است، بر همین اساس انتشارات هزاره ققنوس تصمیم گرفت به همراه دو ناشر دیگر و مشترک (Co-exhibitor) غرفه‌ای در این نمایشگاه خریداری کند.

وی افزود: امسال انتشارات سفیر اردهال و نشر نگین اردهال در کنار هزاره ققنوس یک غرفه مشترک در سالن چهار نمایشگاه کتاب فرانکفورت دارند. براساس گزارشی که از بخش ارتباطات نمایشگاه فرانکفورت گرفتم به‌جز این غرفه، دو نشر دیگر یعنی انتشارات «نظر» و «شباویز» در سالن سه نمایشگاه غرفه دارند.

مدیرمسئول انتشارات هزاره ققنوس با اشاره به تفاوت‌های شرکت ناشران به‌عنوان غرفه‌دار با حضور به‌عنوان بازدیدکننده گفت: یکی از مهم‌ترین مزیت شرکت در نمایشگاه به‌صورت غرفه‌داری غیر از داشتن غرفه‌ای اختصاصی، بهره‌مندی از یک پروفایل اختصاصی در بخش ارتباطات (Frankfurt Connect) است که به‌راحتی می‌توانید قرار ملاقات‌هایتان با سایر ناشران و آژانس‌های ادبی و دیگر شرکت‌ها و مؤسسات حاضر در نمایشگاه از قبل تنظیم کنید.

وی یادآور شد: اکنون با اینکه زمان زیادی تا شروع نمایشگاه وجود دارد، قرارهای ملاقات متعددی با ناشران و آژانس‌های ادبی حاضر در نمایشگاه کتاب فرانکفورت تنظیم کرده‌ایم.

حاجی‌آبادی درباره تعداد شرکت‌کنندگان این دوره با اشاره به گزارش سال گذشته نمایشگاه افزود: طبق اعلام بخش غرفه‌داری نمایشگاه که قرارداد خرید را با آن‌ها تنظیم کردیم، برآورد می‌شود بیش از ۴هزار غرفه‌دار از ۹۵ کشور جهان در این رویداد شرکت کنند؛ همچنین تخمین‌زده می‌شود بالغ بر ۹۳ هزار بازدیدکننده متخصص، حدود ۸۷ هزار بازدیدکننده عمومی، حدود ۶هزار و ۴۰۰ روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس معتبر و حدود ۳۰۰ کارگزار ادبی در این رویداد بزرگ حضور داشته باشند.

حاجی‌آبادی همچنین درباره مهمان ویژه این نمایشگاه گفت: امسال ایتالیا مهمان ویژه هفتاد و ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت خواهد بود. اما آنچه برای من واجد ارزش و اهمیت بیشتری شده این است که مهمانان هر دوره نمایشگاه از سال‌ها پیش مشخص شدند. مهمان ویژه سال‌های بعد تا سال ۲۰۲۷ تعیین شده است؛ به‌این‌ترتیب فیلیپین برای سال ۲۰۲۵، جمهوری چک برای سال ۲۰۲۶ و در نهایت شیلی برای سال ۲۰۲۷ تعیین شدند.

به گزارش ایبنا؛ هفتادوششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت از ۱۶ تا ۲۰ اکتبر ۲۰۲۴(۲۵ تا ۲۹ مهر ۱۴۰۳) در محل نمایشگاه بین المللی شهر فرانکفورت برگزار خواهد شد.

به نظر می‌رسد نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت ۲۰۲۴ متاثر از وضعیت ویژه بین‌المللی و مشارکت ده‌ها ناشر در اعتراض به حضور نمایندگان رژیم صهیونیستی در بزرگترین رویداد کتاب‌محور دنیا برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها