شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۱
۱۲ هزار جلد کتاب در موزه دفاع مقدس به نمایش درمی‌آید

زنجان- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: ۱۲ هزار جلد کتاب از کتاب‌های استان در موزه دفاع مقدس به نمایش درمی‌آید.

سید شمس الدین موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: حمایت از کتاب‌های موضوعی دفاع مقدس یکی از اولویت‌های بنیاد حفظ آثار است و در این باره اقدامات متعددی از سوی این اداره کل انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان سه هزار و ۵۳۵ شهید تقدیم دفاع مقدس کرده است، گفت: همین شهدا و خانواده‌های آنها منبع عظیمی برای گردآوری خاطرات دفاع مقدس هستند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه هر سال در حدود ۶۰ جلد کتاب دفاع مقدس به همت مجموعه‌های مختلف در استان چاپ و منتشر می‌شود، اضافه کرد: برای گردآوری یک مجموعه منسجم تاکنون ۱۲ هزار جلد کتاب دفاع مقدس در استان زنجان جمع آوری شده است.

وی تصریح کرد: این اقدام به‌منظور اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و جانفشانی شهدا صورت گرفته و قرار است همه این کتاب‌ها در موزه دفاع مقدس به نمایش گذاشته شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: یکی از مهمترین بخش‌های موزه دفاع مقدس کتابخانه تخصصی و سالن آمفی‌تئاتر مرکز فرهنگی موزه شهدا زنجان برای استفاده همه نهادهای فرهنگی است که اقدام ارزشمندی است.

وی تصریح کرد: در این بخش ۱۲ هزار جلد کتاب، ۱۶۰ هزار سند مربوط به شهدا که شامل عملیات، زندگی‌نامه، خاطرات، وصیت نامه و … به نمایش گذاشته خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط