شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۶
رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در اهتمام به ادبیات دفاع مقدس پشتوانه معنوی‌ام شد

مرکزی _ نویسنده کتاب «سکوت شکسته» گفت: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در اهتمام به ادبیات دفاع مقدس؛ مشوق و پشتوانه معنوی من شد تا حروف را کنار هم بچینم، به کلمات روح ببخشم و با جملاتی که می‌سازم جهاد کنم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اراک، سید هادی سعادتمند در دورهمی نقد و بررسی اثر خود کتاب «سکوت شکسته» و خاطره گویی رزمندگان دفاع مقدس که شنبه با حضور محمود پاک نژاد فرمانده اطلاعات عملیات لشکر ۱۷ حضرت علی بن ابی طالب علیه السلام و جمعی از رزمندگان دفاع مقدس و مسئولان شهرستان ساوه در کتابخانه حضرت ولیعصر (عج) این شهرستان برگزار شد، افزود: پس از جنگ، بی‌وقفه پیرامون تصمیم‌ها، عملکردها، و دستاوردهای دفاع مقدس پژوهش کردم. خودم نیروی رزمی بودم و با سازمان رزم آشنایی داشتم، اما بارها از نبوغ تصمیم‌سازان و عملکرد رزمندگان دفاع مقدس شگفت‌زده شدم. سال‌های متوالی مطالعه کردم و در بین کتاب‌های مربوط به جنگ و خاطرات ثبت‌شدۀ آن به‌دنبال نام و نشان از کسانی بودم که «نابغۀ جنگ» خطاب شده باشند.

رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در اهتمام به ادبیات دفاع مقدس پشتوانه معنوی‌ام شد

وی ادامه داد: حسن باقری را یافتم. او در سن ۲۴ سالگی وارد عرصۀ جنگ شد و تنها ظرف مدت دو سال توانست به استراتژیست بزرگ جنگ تبدیل شود و معاونت اطلاعات-رزمی سپاه و جنگ را پایه‌گذاری کند.

نویسنده کتاب «سکوت شکسته» بیان داشت: توانمندی‌اش تا جایی پیش رفت که لقب نابغۀ دفاع مقدس را گرفت؛ اما افسوس که از او جز نام، یاد، خاطره، و تعدادی شاگرد با واسطه، چیز دیگری نیافتم. زیرا در بهمن ۱۳۶۱ عروج کرد.

سعادتمند ادامه داد: سراغ شاگردانش را گرفتم و به سردار مهدی زین‌الدین، فرمانده لشکر ۱۷ و بعد به فرمانده اطلاعات عملیات لشکر ۱۷، شهید امیرحسین ندیری رسیدم. این دو بزرگوار هم عروج کرده بودند. جستجوی زیادی کردم تا «پاک‌نژاد» را پیدا کردم که ندیری را استاد و مرشد می‌خواند. باید می‌دیدم دیگران دربارۀ پاک‌نژاد چه می‌گویند. شنیده‌هایم شد کتابی دیگر. توانستم اعتمادش را جلب و زبانش را باز کنم.

رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در اهتمام به ادبیات دفاع مقدس پشتوانه معنوی‌ام شد

نویسنده کتاب «سکوت شکسته» گفت: حاج‌محمود پاک‌نژاد نمونه‌ای است از میان صدها نیروی رزمندۀ اطلاعات-عملیات لشکر ۱۷ که نقشی بی‌بدیل در تاریخ دفاع مقدس داشته‌اند و چنان همراه با هم‌رزمانشان خوش درخشیدند که هرچه بیشتر برای شناختشان تلاش کردم، تشنه‌تر شدم.

وی اظهار کرد: هدفم از نگارش این اثر (سکوت شکسته)، به اشتراک گذاشتن لذت تشنگی‌ام در فهم بخشی از تاریخ پرافتخار کشورم بوده و هست تا نسلی را معرفی کنم که در حفظ ایران اسلامی مؤثر واقع شدند.

رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در اهتمام به ادبیات دفاع مقدس پشتوانه معنوی‌ام شد

به گزارش ایبنا، محمود پاک نژاد، راوی کتاب نیز در این مراسم گفت: این کتاب دوران کودکی و زندگی ام را روایت می‌کند و در بخشی از این کتاب به عملیات والفجر ۱۰ که در جایگاه فرمانده اطلاعات عملیات بودم و همچنین خاطراتم با شهید ندیری می‌پردازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها