جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۸
یار مهربان در کلاس‌های روستای مهریان

کهگیلویه و بویراحمد- در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و بهبود شرایط آموزشی در مناطق کم‌برخوردار، طرح هر کلاس درس، یک قفسه کتاب در مدارس روستای مهریان واقع در حاشیه شهر یاسوج به اجرا درآمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یاسوج، این طرح به مناسبت هفته ملی کودک و به منظور تقویت سلامت اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در این منطقه برگزار شده است.

سلیمان شهبازی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد، در این خصوص گفت: هدف از اجرای این طرح، ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در بین کودکان و نوجوانان و فراهم کردن دسترسی آسان آنها به منابع آموزشی و فرهنگی است.

وی با اشاره به اهمیت مطالعه در رشد فکری و فرهنگی کودکان افزود: کتاب‌خوانی می‌تواند در افزایش آگاهی و پرورش خلاقیت کودکان نقش بسزایی ایفا کند.

شهبازی تصریح کرد: در مرحله اول این طرح، ۲ قفسه کتاب به کلاس‌های این مدارس اهدا شده بود و اکنون با اهدای قفسه‌های جدید، در مجموع هشت کلاس در روستای مهریان صاحب کتابخانه کانون شدند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اشاره به محتوای این قفسه‌ها گفت: این قفسه‌های کتاب حاوی ۸۰ جلد کتاب جدیدالانتشار کانون پرورش فکری هستند که شامل مجموعه‌های داستانی، آموزشی و سرگرمی برای گروه‌های سنی مختلف است، همچنین در کنار کتاب‌ها، وسایل بازی و سرگرمی نیز برای تشویق کودکان به مطالعه و بازی‌های گروهی در نظر گرفته شده است.

شهبازی با بیان اینکه این اقدام می‌تواند تأثیر مثبتی بر جامعه محلی داشته باشد، افزود: با ایجاد فضای مناسب برای مطالعه و بازی، می‌توانیم به کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقاء کیفیت زندگی در مناطق کمتر توسعه‌یافته کمک کنیم و شاهد افزایش علاقه کودکان به کتاب و مطالعه باشیم.

این طرح با اهدای ۶ قفسه کتاب به مدارس منتخب استان کهگیلویه و بویراحمد، از جمله مدارس شهید نادریوسفی و سمیه در روستای مهریان، به مرحله اجرا درآمد.

اجرای طرح هر کلاس درس، یک قفسه کتاب در مدارس روستای مهریان نه تنها فرصتی برای ارتقاء فرهنگ کتاب‌خوانی فراهم می‌آورد، بلکه به عنوان یک اقدام مؤثر در جهت بهبود شرایط اجتماعی و آموزشی در این مناطق نیز شناخته می‌شود.

با توجه به اینکه کودکان آینده‌سازان کشور هستند، سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش آنان می‌تواند نتایج مثبتی در آینده داشته باشد. این طرح، گام مهمی در جهت تحقق این هدف به شمار می‌آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها