یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹
بررسی مسئله فروش مستقیم کتاب‌های کمک‌آموزشی در مدارس

فروش کتاب کمک‌آموزشی در مدارس با تخفیف‌های غیرمتعارف در نشست هم‌اندیشی کتابفروشان کتاب‌های درسی و هیئت‌مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران بررسی می‌شود.

حسن رحیمی، نماینده کتابفروشان کتاب‌های درسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به چالش و دغدغه کتابفروشان با آغاز سال تحصیلی جدید، عنوان کرد: به‌تازگی ناشران کمک‌آموزشی در اقدامی بخش عمده کتاب‌های کمک آموزشی خود را از طریق سایت یا فروش حضوری، با اعمال تخفیف‌های غیرمتعارف در مدارس به دست دانش‌آموزان می‌رسانند.

وی ادامه داد: از چهار سال پیش که فروش کتاب‌های درسی در کتابفروشی‌ها متوقف شد، حجم فعالیت همکاران تا حد زیادی کاهش پیدا کرد، الان هم اگر فروش کتاب کمک‌آموزشی از این صنف گرفته شود، عملاً از چرخه صنعت نشر حذف می‌شوند.

رحیمی با بیان اینکه متاسفانه کسی از کتابفروشان حمایت نمی‌کند، افزود: در موضوع کتاب درسی با وجود پیگیری از وزارت آموزش و پرورش و نهادهای مرتبط هنوز به نتیجه نرسیدیم و اتحادیه هم قدمی برنداشته است، حذف کتاب‌های کمک‌درسی از قفسه کتابفروشی‌ها نیز چالش جدیدی ایجاد کرد.

به‌گفته وی، درحالی که کتابفروشان، کتاب‌های کمک آموزشی را با ۲۰ درصد تخفیف به دست مخاطبان می‌رسانند، ناشران با فروش مستقیم یا از طریق سایت ناشر، حدود ۳۰ درصد تخفیف لحاظ می‌کنند؛ همین مسئله قدرت رقابت کتابفروش با ناشر را از بین می‌برد.

رحیمی ادامه داد: از سوی دیگر کتاب‌های آموزش زبان نیز در کتابفروشی‌ها فروخته می‌شد اما طبق یک برآورد کلی، بیش از ۶۰ درصد این کتاب‌ها مستقیم، به مدارس وآموزشگاه‌ها فروخته می‌شود.

وی با اشاره به پیگیری این مسئله در اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، توضیح داد: دوشنبه این هفته جلسه‌ای با هیئت‌مدیره اتحادیه ناشران تهران داریم تا این مسئله را به شکل جدی پیگیری کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها