دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۷
نوجوان ماهانی؛ نفر اول جشنواره ملی پادکست شد

کرمان- روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان گفت: عضو نوجوان کانون ماهان نفر اول اول جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب، با صداهای خوب، برای بچه‌های خوب» شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمان، مریم نجار پور اظهار کرد: فاطمه نقی‌زاده عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ماهان با قصه «جوش مزن» از کتاب «ته خیار» نوشته هوشنگ مرادی کرمانی در بخش نوجوان اولین جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب، با صداهای خوب، برای بچه‌های» رتبه اول را کسب کرد.

وی افزود: فردوس ابوالحسن‌زاده، مربی مسئول فرهنگی کانون پرورش فکری ماهان نیز در بخش بزرگسال این جشنواره با قصه «میخ مهرورزی» از کتاب «ته خیار» نوشته هوشنگ مرادی کرمانی رتبه سوم را به دست آورد؛ این در حالی است که صغری خواجویی مربی بازنشسته کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیرجان هم در بخش بزرگسال این جشنواره رتبه دوم را کسب کرد.

وی تصریح کرد: جشنواره «قصه‌های خوب، با صداهای خوب برای بچه‌های خوب» یک مسابقه تولید پادکست است که به همت خانه ادبیات کودک و نوجوان ایران و سرای آذریزدی برگزار شد.

روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان با بیان اینکه این خانه مقصدی برای حفظ و ترویج ادبیات و فرهنگ ایران‌زمین است، بیان کرد: در این جشنواره شرکت‌کنندگان باید با بازآفرینی قصه‌های زنده‌یاد مهدی آذریزدی و قصه‌های هوشنگ مرادی کرمانی و تلفیق آن با لهجه، ترانه‌ها و آهنگ بومی، ضرب‌المثل‌های مرتبط یا یافتن داستان مردمی مشابه با یکی از قصه‌های یادشده برای حفظ ادبیات کهن و فرهنگ عامه تلاش می‌کردند.

به گفته‌ی نجار پور، شیوه رقابت هم در این جشنواره به شکل تولید پادکست انتخاب شد تا برای کودک و نوجوان امروز که در عصر تکنولوژی و فضای مجازی زیست می‌کنند از جذابیت و چالش بیشتری برخوردار باشد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان یک اثر از قصه‌های مجموعه ۸ جلدی «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» یا یک اثر از قصه‌های هوشنگ مرادی کرمانی را به لهجه اصیل خود انتخاب و به شیوه‌های مختلف کتاب‌خوانی و روایت‌گری (قصه‌گویی) اجرا کردند.

به گزارش ایبنا، هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده معاصر کرمانی است. شهرت او به خاطر کتاب‌هایی است که برای کودکان و نوجوانان نوشته و شماری از این‌ها که به فیلم نیز درآمده است. مجموعه داستان معروف او قصه های مجید نام دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها