دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴
جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب زمینه‌ساز ارتقا فرهنگ عمومی جامعه است

احمدی، مشاور عالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب موجب توسعه و جریان‌سازی فرهنگی در مناطق مختلف روستایی کشور شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نشست خبری اعلام برگزیدگان دهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب دوشنبه (۲۳ مهرماه) در سالن غدیر وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی برگزار شد.

احمدی، مشاور عالی وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اعلام برگزیدگان دهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب با بیان اینکه این جشنواره یادگار ابتکار دوره حضور آقای صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فعلی در بخش معاونت این وزارتخانه است که در دوره‌های معاونت بعدی نیز استمرار پیدا کرد. هدف این جشنواره، مشارکت مردمی و حمایت از ابتکارات فرهنگی در بخش کتابخوانی روستاها و عشایر است.

وی با بیان اینکه وقتی تشکل‌های مردمی به حضور در عرصه فرهنگ تشویق می‌کنید، یک جریان‌سازی فرهنگی در جامعه شکل می‌گیرد،، اظهار کرد: مشارکت مردمی نخستین اثر جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب است؛ زیرا وقتی مردم در روستاها با جریان‌سازی مروجان کتابخوانی و حمایت از ابتکارات آن‌ها به ترویج برنامه‌های فرهنگی و کنابخوانی اقدام می‌کنند، تاثیرات اجتماعی این پدیده و رویداد بیشتر می‌شود. این تاثیر به‌ویژه در بخش فرهنگی خود را بیشتر نشان می‌دهد.


احمدی با بیان اینکه جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب موجب توسعه و جریان‌سازی فرهنگی در مناطق مختلف روستایی کشور شده است، اظهار کرد: اثر مهم دیگر این جشنواره ورود کتاب در سبد خانوار است، این تاثیر می‌تواند ارتباط منطقی میان مردم و جامعه را بیشتر کند و به تبع آن ارتقا فرهنگ عمومی جامعه و آن منطقه افزایش پیدا کند و قدرت تحلیل جامعه در آن منطقه تقویت می‌شود.

مشاور عالی وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست با تاکید بر اینکه اگر جامعه با کتاب و مطالعه تعامل و ارتباط داشته باشد، آن جامعه دیگر آسیب‌پذیر نیستند و نشان می‌دهد که ضرورت خرید کتاب در حامعه احساس شده است، عنوان کرد: ارتقا فرهنگ عمومی یک جامعه، از طریق تعامل با کتاب است، زیرا جامعه‌ای که انس با کتاب داشته باشد، قدرت تحلیل پیدا می‌کند و ابن جامعه اهالی مطالعه در برابر هر آسیبی متاثر نمی‌شود.



وی با بیان اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر مشارکت فعالانه مدیران کل استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب تاکید دارند، عنوان کرد: جریان‌سازی فرهنگی با محوریت کتاب در روستاها یک الگوی موفق است که باید با قدرت بیشتر در استان‌ها ادامه پیدا کند و مدیران استانی و متولیان حوزه فرهنگی براساس تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید نسبت به انتخاب «پایتخت کتاب» مانند انتخاب روستاها و عشایر دوستدار کتاب توجه داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها