دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۸
دور تازه همکاری‌های کتابخانه مجلس و آستان قدس رضوی آغاز شد

همکاری‌های مشترک فرهنگی میان سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در مشهد مقدس وارد دوره جدیدی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا همکاری‌های مشترک فرهنگی میان سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در مشهد مقدس وارد دوره جدیدی شد.دکتر مسعود معینی‌پور، رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، پنج‌شنبه ۱۹ مهرماه با حضور در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و جمعی از مدیران این سازمان، دیدار و گفت‌وگو کرد. در این نشست، دکتر معینی‌پور به معرفی ظرفیت‌های کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی و برخی از اقدامات آینده این مجموعه پرداخت.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی با تأکید بر پیشینه بالای کتابخانه حرم مطهر رضوی، گفت: در سال‌های اخیر در پرتو عنایت حضرت رضا (ع) و توجه ویژه تولیت آستان قدس رضوی به کتابخانه‌های این آستان مقدس، شاهد رشد و پویایی این کتابخانه‌ها بوده‌ایم.

در ادامه این نشست رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی به معرفی منتخبی از فعالیت‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در بحث توسعه کتابخانه رضوی، مرمت نفایس گنجینه رضوی، غنای روزافزون منابع دیجیتال و فیزیکی این سازمان، بازنشر نفایس خطی گنجینه، احیای تراث اسلامی و…، پرداخت.

حسینی اظهار کرد: بی‌تردید با بازدید مدیران و کارشناسان سازمان کتابخانه‌های آستان قدس و کتابخانه مجلس از فعالیت‌های دو مجموعه در مشهد و تهران و بررسی زمینه‌های همکاری مشترک، فصل جدیدی در تعاملات و ارتباطات بین ما و کتابخانه مجلس، گشوده خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم این دیدار زمینه‌ساز امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک جدیدی بین این دو مجموعه فرهنگی کشور در آینده شود. برای آماده میزبانی از گروه اعزامی کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در مشهدمقدس هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها