سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۷
فراخوان سی‌وششمین جشنواره نمایش و نمایشنامه‌نویسی هرمزگان منتشر شد

هرمزگان - به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، فراخوان سی‌وششمین جشنواره نمایش و نمایشنامه‌نویسی هرمزگان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با همکاری انجمن هنرهای نمایشی هرمزگان، با مشارکت هنرمندان هنرهای نمایشی سراسر این استان و با هدف ارتقاء و اعتلای سطح کیفی هنر نمایش استان، تولید آثار هنری فاخر و ارزشمند و حمایت از اجرای عمومی تئاتر برای شهروندان، اقدام به برگزاری سی‌وششمین جشنواره تئاتر استانی در بخش‌های رقابتی صحنه‌ای و خیابانی می‌نماید.

به منظور حمایت از آثار ایرانی و نویسندگان بومی استان دبیرخانه جشنواره صرفاً طرح و ایده (ویژه بخش خیابانی) و متون ایرانی نمایش‌های صحنه‌ای را پذیرش می‌نماید. متون اقتباسی (آداپته ایرانی شده) می‌توانند با ذکر دقیق مشخصات صاحب اصلی اثر و ارائه مجوز از نویسنده یا ناشر و مترجم پذیرش شوند.

انتخاب موضوع و مضامین آزاد است ولی آثار با موضوعات مرتبط با شعار سال ۱۴۰۳( جهش تولید با مشارکت مردم)، جوانی جمعیت و فرزندآوری، امید آفرینی و جهاد تبیین، عفاف و حجاب، خانواده محوری و استکبارستیزی، نمایش‌هایی با موضوعات و مسائل استان هرمزگان، با بهره‌گیری از شیوه‌ها، شگردها و جریان‌های روز تئاتر جهان و استفاده از بسترهای فرهنگی، هنری، اجتماعی، تاریخی، ادبی، اقتصادی، سیاسی، آداب و رسوم و سنت‌ها در راستای رشد و توسعه تئاتر در استان از محورهای مورد تأکید جشنواره است.

نمایش‌های متقاضی باید در بازه زمانی پس از اتمام جشنواره استانی در سال ۱۴۰۲ و تا دو هفته قبل از برگزاری جشنواره استانی در سال ۱۴۰۳ حداقل ۵ اجرای عمومی (در بخش صحنه ای) و ۶ اجرای عموم (در بخش خیابانی) در یکی از شهرستان‌های استان هرمزگان داشته باشند و در هیچ جشنواره یا همایشی اجرا نشده باشند.

تنها مالک تأیید اجرای عمومی آثار نمایشی به منظور شرکت در جشنواره تئاتر استانی، درج اطلاعات آثار و نمایش در زمان مقرر در درگاه جامع سایت ایران تئاتر با ذکر تاریخ اجرای عمومی آن اثر است.

به گروه های راه یافته به تشخیص دبیرخانه جشنواره تا مبلغ ۱۳ میلیون تومان (صحنه ای) و ۸ میلیون تومان (خیابانی) کمک هزینه پرداخت خواهد شد.

کلیه عوامل نمایش به جز نویسنده الزامی است از هنرمندان استان هرمزگان باشند و دبیرخانه حداکثر تعداد ۱۲ نفر (نمایش صحنه ای) و ۸ نفرنمایش خیابانی از هر گروه منتخب را به عنوان میهمان جشنواره پذیرش خواهد نمود و از پذیرش همراهان گروه بیش از تعداد اعلام شده معذور است.

دبیرخانه جشنواره هیچگونه تعهدی نسبت به پرداخت هزینه ایاب و ذهاب و حمل دکور نخواهد داشت. همچنین در هنگام تنظیم و ارائه فرم مذکور دقت لازم را بعمل آورند چرا که بعد از اعلام نتایج بازبینی هیچگونه تغییری در نام نمایش یا بازیگران و عوامل امکان‌پذیر نخواهد بود، و تغییر هر کدام از عوامل فنی بدون توجیه منطقی و بدون ارائه درخواست کتبی به دبیرخانه، منجر به حذف اثر از جشنواره خواهد شد.

به گزارش ایبنا، زمان برگزاری جشنواره، ۲۹ آبان الی ۲ آذر ۱۴۰۳ و مکان برگزاری جشنواره متاقبعا اعلام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها