سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹
تک نرخی شدن ارز به ثبات بازار کاغذ کمک می‌کند

رئیس اتحادیه کاغذفروشان تهران با اشاره به افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی بهای کاغذ گلاسه و مقوای پشت طوسی پس از حذف ارز نیمایی، تک نرخی شدن ارز را کمکی به ثبات بازار کاغذ دانست.

حمید نیکدل، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به وضعیت بازار کاغذ، عنوان کرد: طی دو هفته گذشته، پس از اینکه ارز نیمایی حذف شد، گلاسه و مقوای پشت سفید ۱۰ تا ۱۵ درصد در بازار افزایش قیمت پیدا کرد و بازار در این حوزه تا مدتی ناآرام و به‌هم‌ریخته بود.

وی با اشاره به تاثیر تک نرخی شدن ارز و تاثیر آن در بازار، افزود: اگر شرایطی فراهم شود که طبق شنیده‌ها، ارز تک نرخی شود مشکلات زیادی در بازار حل می‌شود؛ زیرا از یک سو جلوی فساد و رانت گرفته می‌شود، از سوی دیگر بازار به حالت عادی برمی‌گردد.

نیکدل همچنین درباره وضعیت کاغذ تحریر توضیح داد: خوشبختانه واردات در این مدت خوب و مناسب بوده و در انبارها هیچ کمبودی نداریم، در هفته‌های اخیر نیز شاهد کاهش قیمت تحریر بودیم و با اینکه به یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده بود اما به یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار تومان برگشت.

وی با بیان اینکه ارز در این حوزه دستکاری نشده است، گفت: البته روز گذشته بار دیگر قیمت کاغذ تحریر حدود ۵۰ هزار تومان افزایش داشت، اما امروز بازار وضعیت نسبتاً باثباتی را تجربه خواهد کرد.

نیکدل با پیش‌بینی وضعیت بازار کاغذ طی هفته‌های آتی نیز گفت: در صورتی که نرخ ارز نوسان وجود نداشته باشد؛ همچنین بانک مرکزی تخصیص ارز را به موقع انجام دهد تا کالا در بازار موجود باشد، شاهد ثبات قیمت‌ها خواهیم بود.

به گزارش ایبنا؛ سه‌شنبه (۲۴ مهرماه) هر بند کاغذ تحریر ۷۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ در هفته جاری یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و هر بند کاغذ چینی ۷۰ گرمی ۶۰ در ۹۰ نیز حدود ۹۵۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

کاغذ ۸۰ گرمی سایز ۷۰ در ۱۰۰ نیز بدون تغییر مانند هفته‌های پیشین، حدود یک‌میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و سایز ۶۰ در ۹۰ کاغذ ۸۰ گرمی نیز بندی یک‌میلیون و۲۴۰ هزار تومان در بازار عرضه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها