پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰
سیری در سیره ائمه اطهار بهترین راه شناخت پیامبران است

خوزستان-مدرس حوزه علمیه برادران کارون بیان کرد: کتاب سیری در سیره ائمه اطهارشهید مطهری که‌ به‌ بیان تحلیل زندگی ائمه اطهار (ع) می‌پردازد، بهترین کتاب برای شناخت پیامبران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، حجت الاسلام حسین چلداوی در نشست علمی پژوهشی «بررسی ونقد صلح امام حسن مجتبی (ع) از دیدگاه فریقین» صبح پنجشنبه در جمع طلاب حوزه علمیه خواهران کارون، با اشاره به اینکه برای شناختن ائمه معصوم نیاز مبرم به مطالعه کتب مذهبی است، اظهارکرد: از مهمترین کتاب‌هایی که یک شیعه دوازده امامی باید آن را حداقل یک بار در عمر خود بخواند، کتاب سیری در سیره ائمه اطهار شهید مطهری است که‌به بیان تحلیل‌زندگی ائمه اطهار (ع) می‌پردازد.

استاد حوزه علمیه برادران عنوان کرد: پیشوایان دینی به عنوان انسان‌های نمونه و الگوهای عینی برای حیات فردی و اجتماعی انسان‌معرفی شده‌اند و تمامی انسان‌ها بایداز سیره آن‌ها تبعیت کنند تا به رستگاری برسند.

وی ادامه داد: شهید مطهری در این کتاب به این امرمهم پرداخته و حیات سیاسی اجتماعی تنی چند از ائمه معصومین را به ویژه از نظر کیفیت، برخورد با مسئله خلافت و حکومت تجزیه و تحلیل کرده است.

حجت الاسلام چلداوی با بیان اینکه در قسمتی از این کتاب صلح امام حسن (ع) با معاویه به صورت کامل بیان شده است، افزود: در مورد صلح امام حسن (ع) نیز معاویه قصدش از صلح، صلح واقعی نبود؛ چراکه معاویه به هیچ‌کدام از مفاد معاهده و صلح‌نامه عمل نکرد، بلکه برخلاف آن‌ها اقدام کرد پس‌خداوند نیز خواری و ذلت را نصیب او جانشین معاویه کرد.

وی با بیان اینکه صلح امام حسن (ع)، یکی از مهم‌ترین بخش‌های تاریخ تشیع است، تصریح کرد: مفاد صلح‌نامه این بود که معاویه حق نداشت بعد از خود جانشینی منصوب کند، لازم معاویه سب و دشنام دادن به حضرت علی بر بالای منبرها را ممنوع اعلام کند و همچنین زکات وخمس باید به دست امام معصوم برسد تا او در آن‌ها تصرف نکند.

وی گفت: از جمله دیگر کتب در مورد سیره ائمه اطهار کتاب‌هایی چون «سیره پیشوایان» به قلم مهدی پیشوایی، «انسان ۲۵۰ ساله» نوشته مقام معظم رهبری و «حیات فکری وسیاسی امامان شیعه»، که ضروری است تمامی مسلمانان این کتب را برای شناختن امامان خود بخوانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها