پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۵
سبک عملی زندگی آزادگان در جامعه معاصر منتشر شد

کتاب «سبک عملی زندگی آزادگان در جامعه معاصر» تالیف ابوالقاسم عیسی مراد در انتشارات پیام آزادگان روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «سبک عملی زندگی آزادگان در جامعه معاصر» تالیف ابوالقاسم عیسی مراد، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در انتشارات پیام آزادگان به چاپ رسید.

مطالعه و جست‌وجوی کتاب‌های مرتبط به خاطرات و زندگی اسیران جنگی در عراق پژوهشگر را به نتایجی رهنمون ساخته است که با تمرکز بر کلیدواژه‌های مورد نیاز در این جست‌وجو مثل زندگی شبانه‌روزی، اشتغال، فشارهای روانی، تغذیه، بهداشت، تعلیم و تربیت، معنویت، رفتار عراقی‌ها با اسیران، رفتار اسیران با عراقی‌ها و بسیاری مباحث از این دست برای حصول به یک جمع‌بندی و مدل‌پردازی توجه داشته باشد.

خاطرات اسیران از دریچه‌ها و موضوعات گوناگون مورد توجه و وثوق بوده است و محقق را به لایه‌های گوناگون این جست‌وجوی و تحقیق کمک کرده است تا بر اساس واقعیات موجود به انسجام‌بخشی مباحث آن، که بتواند الگوی عملی قابل قبولی را ایجاد کند، پرداخته شده است.

هراز چندگاهی عراقی‌ها برای نوعی شکنجه به تفتیش لوازم محدود اسیران می‌پرداختند و گاهی چیزی مثل سیخ، نخ، کش، سوزن، میخ، نوشته، دفتر و وسایل شخصی دیگر را با خود می‌بردند. غالباً بازجویی‌ها با شکنجه و کتک همراه بود. اضطراب در زمان تفتیش اسیران را آزار می‌داد. افسران امنیتی هرازچندگاهی برای بازجویی حاضر می‌شدند. عراقی‌ها گاهی در اوقات شب و روز بدون اطلاع برای تفتیش هجوم می‌آوردند. گاهی در بازجویی‌ها از افسران ایرانی استفاده می‌کردند.

سبک‌های متعددی در دوران اسارت بر اساس شیوه‌های زندگی وجود داشته است که منشعب و منبعث از اعتقادات، شخصیت، سبک زندگی قبل از اسارت، موقعیت‌های علمی، فرهنگی، تحصیلی، قومی، سن تاهل، رتبه، اسارتی، داوطلب و عدم داوطلب بودن، اعتماد به نفس و امثال آن مورد توجه بوده است.

کتاب «سبک عملی زندگی آزادگان در جامعه معاصر» تالیف ابوالقاسم عیسی مراد، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در ۴۳۳ صفحه به بهای ۲۱۵ هزار تومان در انتشارات پیام آزادگان به منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها