جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۲
مهم‌ترین انگیزه‌ام انتقام بود

کارگردان فیلم اقتباسی «ابله» گفت: ساخت فیلم «ابله» برای من یک تجربه شخصی بود. مهم‌ترین انگیزه‌ام انتقام بود؛ زیرا در زندگی شخصی‌ام هیچ‌گاه تجربه انتقام گرفتن نداشتم و سعی کردم این موضوع را از طریق فیلم تجربه کنم.

میثم محمدخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مورد حضور در بخش کتاب و سینما جشنواره فیلم کوتاه تهران ابراز خوشحالی کرد و گفت: از این‌که در مهم‌ترین جشنواره داخلی حضور دارم، بسیار خوشحالم. ساخت فیلم «ابله» برای من یک تجربه شخصی بود. مهم‌ترین انگیزه‌ام انتقام بود؛ زیرا در زندگی شخصی‌ام هیچ‌گاه تجربه انتقام گرفتن نداشتم و سعی کردم این تجربه را از طریق فیلم تجربه کنم.

او در ادامه، درباره ویژگی‌های فنی و محتوایی فیلم خود افزود: مهم‌ترین ویژگی فیلم «ابله» تقابل بین دو کاراکتر کوتاه‌قامت و بلندقامت است. این موضوع باعث می‌شود که مخاطب این افراد کوتاه‌قامت را در زندگی واقعی دست‌کم نگیرد. ویژگی دیگر فیلم، حضور عوامل حرفه‌ای و همراه بوده که با عشق و تلاش فراوان در کنار ما کار کردند.

محمدخانی همچنین به تجربه‌های پیشین خود از جشنواره فیلم کوتاه تهران اشاره کرد و بیان داشت: در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران با فیلم «هَناسه» شرکت کردم؛ همان سالی که جشنواره مورد تأیید آکادمی اسکار قرار گرفت. امسال نیز با فیلم «ابله» در جشنواره شرکت کرده‌ام و خوشحالم که این تأیید تمدید شده است. احساس می‌کنم حضورم در این رویداد بخت خوبی به همراه داشته است.

وی در خصوص چشم‌انداز خود در عرصه فیلم‌سازی اظهار داشت: بعد از ساخت فیلم کوتاه، هر فیلم‌سازی دوست دارد به سمت ساخت فیلم بلند برود. من هم در حال نگارش فیلمنامه‌ای هستم و امیدوارم سال آینده اولین فیلم بلندم را بسازم. اما همچنان به فیلم کوتاه وفادار خواهم ماند و بار دیگر به این عرصه بازخواهم گشت.

او در ادامه به علاقه‌مندی خود به تماشای آثار همکارانش اشاره کرد و گفت: بدون شک، فیلم دیدن یکی از مهم‌ترین کارهای زندگی شخصی من است؛ به‌ویژه فیلم‌های دوستانم چه در پلتفرم‌ها و چه در جشنواره‌ها. تماشای فیلم‌های کوتاه برایم جذاب‌تر از فیلم‌های بلند است.

محمدخانی در پایان در مورد انتظارات خود از جشنواره فیلم کوتاه تهران افزود: جشنواره همیشه از فیلم‌سازان کوتاه حمایت کرده است، اما به نظرم می‌توان برای فیلم‌سازان جوان و تازه‌کار، میز نقد و بررسی بیشتری فراهم کرد و زمان‌بندی سانس‌ها را با بخش‌های دیگر مساوی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها