جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۲
۲ روستای آذربایجان‌غربی در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب برگزیده شدند

آذربایجان‌غربی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: ٢ روستای استان به جمع برگزیدگان و اقدامات شایسته تقدیر جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب راه یافتند.

علیرضا نوروزی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، گفت: با به پایان رسیدن داوری نهایی دهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب روستای «بالو» از توابع شهرستان ارومیه و «پسوه» از توابع شهرستان پیرانشهر به عنوان روستاهای برگزیده در این دوره معرفی شدند.

وی افزود: در این دوره از جشنواره ۲۵۱ روستا از ۱۴۷ شهرستان و ۳۱ استان کشور حضور داشتند که از بین آن‌ها ۱۲ روستا برگزیده شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: جشنواره روستاهای دوستدار کتاب با هدف گسترش، توسعه و ترویج و تقویت برنامه‌های کتابخوانی و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق روستایی و عشایری راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی از اهداف این جشنواره است، گفت: جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» برنامه‌ای است که هر سال با محوریت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری مجموعه‌ای از دستگاه‌های دولتی و غیردولتی اجرا می‌شود.

نوروزی بیان کرد: برای شرکت در این جشنواره، روستاها باید ضمن معرفی ویژگی‌های خاص فرهنگی و اجتماعی روستا، مجموعه فعالیت‌ها، طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی خود را برای تقویت زیرساخت‌های کتاب‌خوانی در روستا معرفی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها