جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۲
«نظریه مردم‌سالاری دینی» مقام معظم رهبری منتشر شد

قم - کتاب «نگاهی به مبانی و مؤلفه های نظریه مردم سالاری دینی مقام معظم رهبری» به قلم سینا علوی تبار به زیور طبع آراسته شده و از سوی انتشارات عقیله عشق منتشر گردیده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، این کتاب مدلی از حکمرانی مبتنی بر مبانی عمیق اسلامی همچون توحید در ربوبیت تشریعی است که با ارائه مؤلفه‌های متعدد مانند مشروعیت الهی-مردمی بر ضرورت تشکیل و بقاء حکومت از طریق رضایت و مشارکت عمومی مردم تاکید داشته و معتقد به ضرورت حفظ کارآمدی نظام و تحقق صلاحیت‌های متعدد علمی، مدیریتی، بصیرتی و اخلاقی در کارگزاران نظام است.

در این کتاب به بررسی و پاسخ سؤالاتی همچون: «مردم سالاری دینی چیست؟»، «مبانی نظریه مردم سالاری دینی امام خامنه‌ای کدام‌اند؟»، «شاخصه ها و مؤلفه های نظریه مردم سالاری دینی امام خامنه‌ای کدام‌اند؟»، «دموکراسی چیست و مبانی آن کدام‌اند؟» و «وجوه اشتراک و افتراق نظریه مردم سالاری دینی امام خامنه‌ای و دموکراسی غربی کدام‌اند؟» پرداخته شده است.

کتاب «نگاهی به مبانی و مؤلفه های «نظریه مردم سالاری دینی مقام معظم رهبری» به قلم سینا علوی تبار از سوی انتشارات عقیله عشق چاپ شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها