شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵
قوانین را خودت بازنویسی کن!

کتاب «بازنویسی قوانین» کتابی در حوزه غیرداستانی است که با تمرکز بر توانمندسازی رهبران زن در آسیا توسط دو نویسنده سنگاپوری نوشته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «بازنویسی قوانین» (Rewrite the Rules) نوشته ریتو مهریش و راجیتا ساکسنا، کتابی در حوزه غیرداستانی است که به موضوع توانمندسازی رهبران زن در آسیا می‌پردازد که برای اولین بار در اکتبر ۲۰۲۴ و در ۲۰۸ صفحه توسط انتشارات پنگوئن منتشر شد.

محتوای کتاب به زنان رهبر کمک می‌کند تا قوانین سنتی موفقیت را بازنویسی کنند و موفقیت را بر اساس ارزش‌ها و اهداف شخصی خود تعریف نمایند، چرا که این کتاب با بهره‌گیری از تجربیات بیش از ۲۰۰ زن رهبر، به بررسی چالش‌ها و موانع مختلف در مسیر رهبری زنان می‌پردازد و راهکارهایی برای غلبه بر این موانع نیز ارائه می‌دهد.

این کتاب پنج حوزه کلیدی اعتماد به نفس، دیده شدن، شبکه‌سازی، توازن کار و زندگی، و تعریف دوباره موفقیت را مورد بررسی قرار می‌دهد که برای زنان رهبر دانستن این موارد بسیار ضروری است و هر یک از این حوزه‌ها با ارائه مثال‌هایی از زنان موفق و ارائه راهکارهای عملی، خوانندگان را ترغیب می‌کند تا از محدودیت‌های اجتماعی و خودساخته عبور کنند.

یکی از موضوعات مطرح در کتاب این است که چگونه زنان می‌توانند به خاطر وجود خود و نه تنها از طریق عملکرد عالی بلکه از طریق نمایش مؤثر دستاوردهای خود دیده شوند. در این کتاب همچنین به پیچیدگی‌های توازن بین مسئولیت‌های شخصی و حرفه‌ای پرداخته و استراتژی‌هایی برای مدیریت این دو نیز ارائه می‌شود که در هله اول خواننده را بسیار به فکر فرو خواهد برد.

نویسندگان این کتاب نیز تعریف‌های سنتی موفقیت را به چالش می‌کشند و از زنان می‌خواهند تا مسیر شغلی خود را به شکلی طراحی کنند که با ارزش‌ها و اهداف زندگی آن‌ها همخوانی داشته باشد.

ریتو مهریش با بیش از ۲۰ سال تجربه در شرکت‌های بزرگی مانند GE Capital و P&G به عنوان مربی رهبران و مدیران شرکت‌ها فعالیت دارد و کتاب پیشین او به نام Leader’s Block به معنای «سدِ رهبر» به بررسی راهکارهایی برای بازگشت رهبران پس از ناکامی‌های شغلی پرداخته است.

راجیتا ساکسنا نیز با بیش از ۲۵ سال تجربه، از جمله ۱۹ سال کار در گوگل، در زمینه توسعه رهبری و برنامه‌های متنوع‌سازی و توانمندسازی همچنان در این حوزه فعالیت دارد و این کتاب نیز ادامه‌ی مأموریت مشترک این دو نویسنده برای تغییر چشم‌انداز رهبری زنان در آسیا است، و راهنمایی‌های عملی و الهام‌بخش از تجربیات آن‌ها ارائه می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها