شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۷
خوشنویسی نقش بسزایی در بازنمایی و پویایی ادبیات فارسی دارد

هرمزگان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: خوشنویسی نقش بسزایی در بازنمایی و پویایی ادبیات فارسی دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، اسمعیل جهانگیری در آیین اختتامیه جشنواره خوشنویسی مشقِ عشق شهرستان بستک که به مناسبت هفته خوشنویسی برگزار شد، گفت: خوشنویسی نقش بسزایی در بازنمایی و پویایی ادبیات فارسی دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، ادامه داد: عشق و علاقه زیاد انسان به ادغام خط و زیبایی در تمامی دوره‌ها مشهود است و خوشنویسی به معنای زیبا نویسی با نوشتن همراه با خلق زیبایی است.

جهانگیری تاثیر نقش خوشنویسی در بازنمایی و پویایی ادبیات فارسی را بیان کرد و افزود: طرح فرهنگی قرارگاه شهید آوینی نقش پررنگی در حمایت از برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری در شهرستان‌ها داشته است.

در ادامه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بستک ضمن خیر مقدم، با تبریک هفته خوشنویسی و با اشاره به برگزاری این رویداد هنری و با گریزی به پیشینه خط و کتابت و تاثیر هنر خوشنویسی در مراودات فرهنگی، اجتماعی مردم این خطّه، فرآیند برگزاری این جشنواره را تشریح کرد.

محمد محمدی زاده اضافه کرد: جشنواره خوشنویسی مشقِ عشق در سه بخش برگزار شد که در این رویداد کارگاه تخصصی خوشنویسی استاد محمود رهبران عضو شورای ارزشیابی انجمن خوشنویسان ایران با حضور خوشنویسان هرمزگان و فارس برگزار شد و در ادامه آیین گشایش نمایشگاه با حضور مسوولین استانی و شهرستانی و جمعی از خوشنویسان، هنرمندان و علاقه‌مندان و خانواده های هنرمندان برگزار شد.

وی همچنین گفت: این رویداد با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در قالب طرح فرهنگی شهید آوینی و با مشارکت انجمن خوشنویسان هرمزگان برگزار و در بخشی از این رویداد، اجرای تکنوازی موسیقی سنتی توسط هنرمندان، محمّد صالح رحمانی فرد با ساز عود و اسماعیل علی پور با ساز سه تار انجام شد و در پایان از خدمات استاد محمود رهبران و خوشنویسان هرمزگان که آثارشان به بخش نمایشگاهی راه یافته بود تجلیل شد.

به گزارش ایبنا، نمایشگاه خوشنویسی مشقِ عشق از ۲۶ مهر آغاز و تا ۳ آبان ۱۴۰۳ همه روزه صبح و عصر در گالری بادروج مجتمع فرهنگی هنری پیامبر اعظم (ص) در حال برگزاری ست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها