شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳
چاپخانه‌داران برای توسعه صادرات باید به کیفیت تولید و تعهد توجه کنند

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ در بازدید از چاپخانه هفتم تیر، استمرار برتولید کیفی و توجه به تعهدات را عوامل کلیدی جلب اعتماد مشتریان صادراتی برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بابک عابدین، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی ایران از چاپخانه کارگری هفتم تیر بازدید کرد و در جریان روند توسعه صادرات محصولات فرهنگی این مجموعه به افریقا قرار گرفت.

این چاپخانه در حوزه صادراتی محصولاتی مثل صنایع فرهنگی، کتاب، تقویم، دفترچه یادداشت، محصولات تبلیغاتی فعالیت دارد و توانسته با ارتقای کیفیت محصولات تولیدی خود در طول سال‌های مختلف، روند فعالیت‌های خود را در صنعت چاپ تقویت کند.

بابک عابدین در جریان بازدید از محصولات صادراتی این چاپخانه گفت: این واحد چاپی توانسته است با دریافت یک سفارش ساده، با طراحی و تولید محصولی با کیفیت مطلوب و تحویل به‌موقع، نیاز مشتری خارجی را به‌خوبی تأمین کند؛ همچنین، با تکیه بر خلاقیت و ایجاد ارزش افزوده، موفق به گسترش سبد کالایی صادراتی خود شده است.

وی با بیان اینکه استمرار در کیفیت و تعهدات، از عوامل کلیدی در جلب اعتماد مشتریان صادراتی است، افزود: چاپخانه هفتم تیر توانسته با بهره‌گیری از فرایند تحقیق و توسعه، در هر سفارش جدید ارزش افزوده بیشتری برای مشتریان خود ایجاد کند؛ به‌عنوان نمونه، تغییرات ساختاری در محصولات جهت سهولت استفاده، ارتقای کیفیت طراحی و چاپ به‌منظور افزایش جذابیت بصری و تقویت برند مشتریان، و بسته‌بندی مناسب جهت اطمینان از ارسال سالم کالا به کشورهای هدف از جمله نوآوری‌هایی است که به موفقیت این چاپخانه در بازارهای بین‌المللی انجامیده است.

به‌گفته عابدین، نکته قابل توجه این است که محصولات تولیدی چاپخانه هفتم تیر از نوع محصولات فرهنگی هستند که برای یک صنعت خاص در بازار هدف طراحی و تولید شده‌اند. بنابراین، با نگرش جامع به بازارهای صادراتی، هر واحد تولیدی یا خدماتی می‌تواند با شناسایی دقیق نیازهای آن بازار، محصولات مناسب را ارائه دهد.

وی با بیان اینکه صادرات ما تنها به چاپ بسته‌بندی محدود نمی‌شود؛ بلکه بسیاری از محصولات و خدمات دیگر نیز می‌توانند با رویکرد صحیح به نیازهای بازارهای بین‌المللی، ظرفیت‌های صادراتی داشته باشند، تاکید کرد: این موفقیت‌ها نشان می‌دهد که با پیگیری مستمر، بازاریابی صحیح، خلاقیت و تمرکز بر مشتری‌مداری، حتی واحدهای کوچک و متوسط نیز می‌توانند در عرصه صادرات صنعت چاپ و بسته‌بندی ایران نقش مؤثری ایفا کنند و به رشد و توسعه صادرات این صنعت کمک کنند.

همچنین منوچهر یارعلی، مدیرعامل چاپخانه کارگری هفتم تیر درباره این بازدید، گفت: طی سال‌ها عضویت در اتحادیه و بهره‌گیری از راهنمایی‌های هیئت‌مدیره، مشاوره متخصصان و شرکت در دوره‌های آموزشی هدفمند اتحادیه، همراه با تحقیقات گسترده در بخش تحقیق و توسعه (R&D)، به این نتیجه رسیدیم که در عرصه صادرات، هیچ سفارشی کوچک نیست. آنچه اهمیت دارد، تشخیص دقیق نیازهای بازار هدف و ایجاد اعتماد در میان مشتریان خارجی است.

به‌گفته وی، مجموعه چاپخانه هفتم تیر همواره کوشیده است با رعایت استانداردهای بین‌المللی و تحویل به‌موقع و باکیفیت محصولات، رضایت کامل مشتریان را جلب کند و این موفقیت‌ها مرهون تلاش‌های مجموعه در جذب نیروی متخصص و تحصیل‌کرده از هنرستان چاپ و مراکز آموزشی مرتبط و همچنین بهره‌گیری از ایده‌های نوآورانه جوانان است.

یارعلی افزود: بدون شک، استمرار تلاش در فعالیت‌های صادراتی، حتی با یک مشتری، می‌تواند به‌مرور زمان و از طریق ارتقا کیفیت محصولات و تبلیغات دهان به دهان در بازارهای هدف، موجب شناخته‌شدن نشان تجاری چاپخانه و افزایش اعتبار شود و سفارش‌های بیشتری را به ارمغان بیاورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها