یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵
شعر طنز در کشور دستخوش اغراض سیاسی، تبلیغی و تجاری شده است/ راهی برای فرار از روزمرگی‌ها

مرکزی – یک طنز پرداز و منتقد ادبی گفت: شعر طنز راهی برای فرار از روزمرگی‌ها است که می‌تواند حال همه را خوب کند، آن هم در روزگاری که اسباب پریشانی فکر زیاد شده است و انسان فرصت زیادی برای فکر کردن ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اراک، اسماعیل امینی منتقد ادبی و طنز پردرداز کشور در نشست آموزش شعر سرایی که با حضور علاقمندان به حوزه ادبیات در کتابخانه مهین حصیبی اراک برگزار شد، با بیان مطلب بالا گفت: اگر بخواهیم جنس واقعی شعر طنز ارائه کنیم، بسیاری تشخیص نمی‌دهند که این شعر طنز است.

وی اضافه کرد: نمونه الگویی در این زمینه شعر طنز عمران صلاحی است که می‌تواند کتاب معیار باشد.

این طنز پرداز و منتقد ادبی با اشاره به اینکه در روزگاری قرار داریم که اسباب پریشانی فکر زیاد شده و انسان زمان زیاد برای فکر کردن ندارد، در چنین شرایطی شعر طنز یک نیاز به شمار می‌رود، افزود: طنز در کشور دستخوش اغراض، سیاسی تبلیغی، تجاری و… شده در حالی که غرض اصلی طنز اصلاح انسان است و طنزی که غیر از این باشد نه به نفع طنز و نه به نفع انسان است.

شعر طنز در کشور دستخوش اغراض سیاسی، تبلیغی و تجاری شده است/ راهی برای فرار از روزمرگی‌ها

به گزارش ایبنا، دراین دورهمی آموزشی موضوع کاربردی مربوط به شعر شامل وزن، قافیه، تحولات زبانی، فنون بلاغی و شیوه نقد بحث و بررسی شد. همچنین توضیحاتی در خصوص اینکه چه نوشته‌های مکتوبی را طنز می‌دانیم، چه زمینه‌هایی برای آموزش شعر طنز وجود دارد و برخی از فنون علمی مربوط به آفرینش شعر طنز ارائه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها