یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱
احیای قصه گویی با زنگ قصه

خوزستان- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: برای احیای فرهنگ قصه‌گویی و گفتمان نهادهای تربیتی زنگ قصه در خوزستان به صدا درآمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، داریوش آقاسی پیش از ظهر یکشنبه در آئین پایانی جشنواره بال‌های کودکی در اهواز، با تأکید بر اینکه در هفته ملی کودک کانون پرور شفکری کودکان و نوجوانان خوزستان تلاش کرد اتفاقات مهمی برای کودکان خوزستان رقم بخورد، اظهار کرد: هدف کانون پرورش فکری استان در هفته ملی کودک این بود که همه دستگاه‌ها و نهادها تلاش کنند به صورت ویژه رویدادهای کودک محور برگزار کنند تا بین آنان و مخاطبان کودک فضای گفتمانی ایجاد شود.

آقاسی با اشاره به اینکه با مشارکت شهرداری‌ها و فرمانداری‌های هر شهرستان، شهرها حال و هوا و رنگ کودکی گرفتند، بیان کرد: به همت فرمانداری‌ها در برخی شهرستان‌های استان خوزستان برنامه‌های فرهنگی و هنری ویژه کودکان برگزار شد و شهر رنگ و بوی کودکانه به خود گرفت و امید داریم این رویدادها در طول سال برای کودکان اجرا شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با اشاره به برگزاری نشست فعالان تربیتی با موضوع شناخت کودک امروز، عنوان کرد: برای همگرا کردن نهادها و رعایت اصول تربیتی در تعامل با کودک امروز این نشست برگزار شد و امیدواریم مربیان و معلمان تربیتی با نگاه نو و ایده‌های خلاق به کودکان امروز آموزش دهند.

آقاسی ادامه داد: در روز قصه با اجرای برنامه زنگ قصه در مدارس کوشیدیم برای از بین رفتن فرهنگ قصه‌گویی، دوباره قصه‌های کهن را برای کودکان احیا کنیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود به جشنواره بر بال‌های کودکی اشاره کرد و افزود: برای معرفی و شناسایی مفاخر استان و کشور جشنواره بر بال‌های کودکی برگرفته از شعر قیصر امین پور در بخش دلنوشته، داستان و نقاشی ویژه کودکان و نوجوان برگزار شد.

آقاسی خطاب به دانش‌آموزان شرکت کننده در جشنواره گفت: اگر مدرسه خانه دوم شما است کانون پرورش فکری را نیز خانه سوم خود بدانید. اینجا متعلق به همه کودکان و نوجوانان است تا بتوانند از همه بخش‌های ادبی، فرهنگی و هنری کانون برخوردار شوند.

وی با تشریح جنایت رژیم صهیونیستی کودک کش بیان کرد: جنایات علیه غزه و فلسطین را که هر روز کودکان بیگناه را می‌کشند و با جنایات خود حیات همه کودکان دنیا را به مخاطره می‌اندازند محکوم می‌کنیم و امید داریم که کودکان در همه دنیا در صلح و آرامش زندگی کنند.

آقاسی از اکران باغ کیانوش در چند روز آینده در سینماها خبر داد و گفت: فیلم باغ کیانوش با اقتباس از کتابی به همین نام از انتشارات کانون پرورش فکری ویژه کودکان و نوجوانان طی چند روز آینده در پرده سینماها به نمایش در می‌آید.

در این جشنواره از «شهره نظرپور»، «سمیه رکنی» و «سمانه سلیمانی» به عنوان برگزیدگان مهرواره خط مقدم (خوشنویسی) تجلیل شد و همچنین در جشنواره بال‌های کودکی در بخش دلنوشته‌های کودکی از «نیایش محمودی»، «دلسا ابولیان» عنوان دنیایی که من دوست دارم هر دو از اهواز، «محسن میرزانژاد» از آبادان، «حسین ظاهری» از مسجدسلیمان، «انیسا خواجه‌پور» از گتوند، بخش قصه‌گویی: «پارمیس شهبازی» مسجدسلیمان»، «نرگس بحرکانی» و «مهرسا روحانی» هر دو از هندیجان، «محمد امین دشتی» آبادان و «سید نورا صالحی» از اهواز، و در بخش نقاشی: «فرناز شهریاری»، نبکو عبدالهی»، «هستی حاجیان» هر سه از اهواز، مهلا طالبیان» از دزفول، «فاطمه پویان» از باغملک مورد تجلیل قرار گرفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها