یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱
تقویت هویت ایرانی و اسلامی اولین اولویت حوزه فرهنگ است

خراسان جنوبی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه تقویت هویت ایرانی و اسلامی اولین اولویت در حوزه فرهنگی کشور است، گفت: باید نسل جدید را با مفاخر کشور بیش از گذشته آشنا کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زیرکوه، علی فرخنده امروز یکشنبه در شورای فرهنگ عمومی و همایش الگوهای برتر مردمی شهرستان زیرکوه اظهار داشت: آنچه امروز در صحنه عمل بروز و ظهور پیدا کرده باطنِ ظاهر جریان اتوکشیده غرب است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: واقعیت درونی غرب امروز در صحنه فلسطین و غزه ظهور و پروز پیدا کرده است و ماندگار هم نخواهد بود و این وعده و قاعده الهی است.

وی با اشاره به اینکه نرم افزار زندگی بشریت، فرهنگ است، گفت: وقتی به جریان توحیدی و غیرتوحیدی نگاه می کنیم متوجه می شویم که آن نرم افزار است که مسیر را تغییر می دهد و جریان غیرتوحیدی برای از هم پاشیدن خانواده تولید دارد و جریان توحیدی برای بقای بشریت تولید می کند.

فرخنده در ادامه بیان کرد: در جریان غیرتوحیدی برای کنترل مصرف از ابزار قدرت استفاده می شود اما اینجا قبل از قاعده قانون و قدرت از قانون ایدئولوژی استفاده می کنیم و می گوییم که اسلام بر دوری از تجمل گرایی و اسراف تاکید دارد و کار پسندیده ای نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: جریان غرب جدیدترین سلاح ها را علیه مظلومین عالم استفاده می کند و ما از علم برای مقابله با ظالم و دفاع از مظلوم استفاده می کنیم و فرهنگ اینچنین مقوله ای است.

فرخنده اظهار کرد: در حوزه‌های فنی و مهندسی اجازه نمی‌دهیم فرد بی تخصصی نظر بدهد و در حوزه فرهنگ نیز باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد و مظلومیت حوزه فرهنگی اینجا مشخص می شود که هرکسی در این حوزه نظر می‌دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به سند مهندسی فرهنگی کشور اشاره کرد و افزود: این سند سال ۱۳۹۲ طراحی شده است و ۱۳ راهبرد دارد و ۱۰ هدف گذاری انجام شده است.

وی در ادامه گفت: در اولویت‌های فرهنگی کشور، تقویت هویت ایرانی و اسلامی اولین اولویت در حوزه فرهنگی کشور است و باید نسل جدید را با مفاخر کشور بیش از گذشته آشنا کنیم.

فرخنده با بیان اینکه سه ماموریت اصلی شورای فرهنگی عمومی بحث رصد مشکلات، تشخیص اولویت ها و اجرا است، عنوان کرد: در شورای فرهنگی عمومی استان بنا بر حرکت برنامه محور بوده است و بر اساس یک نگاه و نقشه علمی حرکت کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه زیرکوه جز شهرستان های رتبه یک شورای فرهنگ عمومی در استان است، ادامه داد: به اولویت‌ها و مسائل شهرستان و حوزه‌های مشاهیر و مفاخر، مد و لباس و معماری شهری اسلامی توجه کنید.

وی در خصوص اجرای برنامه در زمینه خانواده گفت: درخصوص خانواده و تفریح و نشاط اجتماعی و مسجد و قرآن و اهل بیت (ع) باید برنامه داشته باشیم چرا که خانواده اولین نهاد اجتماعی است که در حوزه جامعه ساز کلیدی ترین نقش را بر عهده دارد.

فرخنده در پایان بیان کرد: سند مهندسی فرهنگی استان نهایی و رونمایی و اولویت های فرهنگی استان احصا و چاپ شده است و تلاش ما این است که تک بُعدی حرکت نکنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها