دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کتابخانه رضوی ۱۰۰۰ نسخه نشریه به زندان‌های خراسان جنوبی اهدا شد

خراسان جنوبی- به همت سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، یک هزار نسخه نشریه به اداره کل زندان‌های خراسان جنوبی با هدف غنای کتابخانه‌ زندان‌ها و اشاعه فرهنگ مطالعه میان مددجویان اهدا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بیرجند، این محموله اهدایی با توجه به هماهنگی و ارتباط اداره کل زندان‌های استان خراسان رضوی با کتابخانه سیار آستان قدس رضوی و همچنین بخش فراهم‌آوری مطبوعات این آستان مقدس و با بهره‌گیری از نشریات مازاد و مکرر موجود در آرشیو مطبوعات این سازمان در مهرماه سال جاری به اداره کل زندان‌های خراسان جنوبی ارسال شد.

مریم نوریان گلیان، مسئول امور فراهم‌آوری مطبوعات آستان قدس رضوی در این خصوص اظهار کرد: سازمان‌ها و مراکز مختلف که درخواست دریافت نشریه برای غنای کتابخانه‌ها یا استفاده مراجعان خود دارند، می‌توانند با اداره مطبوعات آستان قدس رضوی ارتباط برقرار کرده تا هماهنگی لازم برای ارسال منابع موجود و درخواست شده انجام گیرد.

وی در خصوص چگونگی همکاری با اداره مطبوعات گفت: گنجینه مطبوعات رضوی، یکی از عظیم‌ترین مجموعه‌های مطبوعاتی کشور به شمار می‌آید که بنیان آن بر اساس موقوفات و اهدای منابع توسط واقفان و اهداکنندگان شکل گرفته است.

نوریان گلیان، قدمت فعالیت آرشیو مطبوعات رضوی را بیش از ۴ دهه برشمرد و افزود: در حال حاضر، این گنجینه با مجموعه‌ای افزون بر ۳۴ هزار عنوان و بالغ بر دو میلیون و ۳۰۰ هزار نسخه چاپی، به‌عنوان یکی از اولین گنجینه‌های مطبوعاتی کشور به پژوهشگران و مراجعه‌کنندگان خود خدمت‌رسانی می‌کند.

مسئول امور فراهم‌آوری مطبوعات آستان قدس رضوی ادامه داد: همچنین در این مدت، تمامی منابع اهدایی مورد نیاز آرشیو مطبوعات آستان قدس رضوی در دفاتر اموالی به نام واقفان و اهداکنندگان ثبت و ضبط شده است.

وی با اشاره به این‌که اعلام وصول نشریات اهدا شده نیز طی مکاتبه رسمی برای اهداکنندگان و واقفان آن‌ها ارسال می‌شود، بیان کرد: منابع مورد نیاز آرشیو نیز در مخازن عظیم گنجینه بزرگ مطبوعات رضوی ماندگار می‌شود.

نوریان گلیان گفت: از تمامی افراد و سازمان‌ها برای تکمیل منابع آرشیوی اداره مطبوعات آستان قدس رضوی درخواست همکاری داریم تا بتوانیم این منابع را به‌عنوان میراث فرهنگی ماندگار در مراکز آرشیوی، ثبت و ضبط کرده و به آیندگان انتقال دهیم.

وی عنوان کرد: علاقه‌مندان برای ارسال منابع خود می‌توانند به اداره مطبوعات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی به نشانی مشهدمقدس، دوربرگردان طبرسی حرم مطهر رضوی، ساختمان بنیاد پژوهش‌های اسلامی، مراجعه کرده و یا از طریق صندوق پستی ۱۷۷- ۹۱۷۳۵، کدپستی ۹۱۳۴۸۴۳۱۸۸، تلفن: ۰۵۱۳۲۲۴۱۱۰۳ و پست الکترونیکی: aqserials@gmail.com، با این اداره تماس بگیرند.

گفتنی است؛ بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب چاپی در موضوعات مختلف نیز در مهرماه سال جاری توسط کتابخانه سیار آستان قدس رضوی به اداره کل زندان‌های استان خراسان جنوبی اهدا شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها