پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۶
ادیبان و شاعران مظلومیت مردم غزه را فریاد بزنند

کردستان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین گفت: ضروری است ادیبان و شاعران این ظلم را فریاد بزنند تا جهانیان را متوجه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج، علی‌اصغر دریایی، چهارشنبه شب در آیین بزرگداشت مستوره اردلان، شاعره و تاریخ نگار نامدار کُرد که با حضور جمع کثیری از مردم، شاعران، ادیبان و اعضای انجمن‌های فرهنگی ادبی در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، با اشاره به اهمیت برگزاری بزرگداشت مفاخر ایرانی اظهار کرد: لازمه توسعه فرهنگی هر جامعه‌ای پاسداشت مفاخر و مشاهیر آن است و باید قدر جایگاه این مفاخر را بدانیم.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم بزرگداشت ادیبان و نامداران استان کردستان از برنامه‌ها و رسالت‌های اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است، افزود: مستور اردلان شخصیتی بی‌نظیر در یک خانواده‌ای بسیار فرهنگی بود که در جامعه‌ای با نگاه سنتی رشد پیدا کرد و تلاش می‌کنیم برای بزرگداشت مقام این بانوی مورخ کرد برنامه‌ای ویژه‌تر در حد نام و نشان وی برگزار شود.

ادیبان و شاعران مظلومیت مردم غزه را فریاد بزنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان ادامه داد: برگزاری مراسم بزرگداشت بانو مستوره اردلان در سنندج، مراسم بزرگداشت ماموستا عبدالله باشماق در شهر دهگلان، بزرگداشت امیرنظام گروسی خوشنویس نامی بیجار و نکوداشت شاعر نامی ماموستا ملا مصطفی بیسارانی درو کنار مزار آن شاعر در شهر سروآباد از جمله برنامه‌های اجرا شده این اداره کل برای مفاخر استان در دو سال گذشته بوده است.

دریایی همچنین از برگزاری مراسم بزرگداشت سارو بیرو خبر داد و افزود: سارو بیرو از مفاخر استان کردستان است که در ادامه سلسله نکوداشت مفاخر استان به زودی در شهر بانه برگزار می‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان اضافه کرد: خداوند را شاکریم که هم اکنون در امنیت و آسایش کامل از برگزاری این برنامه ها لذت می بریم، اما در جغرافیای دیگر در شهر امام شافعی (رض) شهر غزه مردم بی گناه را در نهایت قساوت توسط رژیم صهیونیستی قتل عام می شوند.

ادیبان و شاعران مظلومیت مردم غزه را فریاد بزنند

دریایی از ادیبان و شاعران خواست این ظلم را فریاد بزنند و بیان کرد: اصحاب ادب، فرهنگ و هنر تلاش کنند با هنرشان صدای مظلومیت مردم بی گناه غزه باشند و جهانیان را متوجه این ظلم کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به از بین رفتن بسیاری از آداب و رسوم و فرهنگ مردم این منطقه تاکید کرد: فضای مجازی با شگردهای نامناسب و ناهنجار بسیاری از آداب و رسوم و اخلاقیات و فضایل ما را تحت تاثیر قرار داده است، لازم است بچه های خود را از این هجمه فرهنگی و اجتماعی دور نگه داریم.

در ادامه این آیین پنل تخصصی با موضوع «کتاب‌ها و پژوهش‌های مختلف بانو مستوره اردلان در خصوص شرعیات و تاریخ نگاری و اشعار نغر» با حضور صاحب‌نظران برگزار شد.

ادیبان و شاعران مظلومیت مردم غزه را فریاد بزنند

ادیبان و شاعران مظلومیت مردم غزه را فریاد بزنند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها