دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۵
«اسلام و الگوی مصرف» به چاپ يازدهم رسيد

كتاب «اسلام و الگوی مصرف» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر علی‌اکبر کلانتری كه درباره درآمدی بر کمّ و کیف مصرف بر اساس فقه و اخلاق اسلامی نوشته شده است، از سوي موسسه بوستان كتاب در مدت كمتر از يك سال به چاپ يازدهم رسيد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، نخستين چاپ اين اثر، مدتي قبل از نام‌گذاري سال 88 با عنوان «سال اصلاح الگوي مصرف» از سوي مقام معظم رهبري، در بخش كتاب‌هاي تخصصي موسسه بوستان كتاب در رشته «اقتصاد اسلامی» به چاپ رسيد.

در بخشي از معرفي اين نوشتار آمده است كه چگونگی گذران زندگی انسان و نحوه دخل و خرج او، تأثیری حتمی بر خوشبختی و شوربختی او در دنیا و آخرت دارد. از همین رو، تبیین الگوی مصرف از نگاه دین، ضروری به نظر می‌رسد. این کتاب با همین رویکرد و با هدف نشان دادن الگوی مطلوب و مناسب، در عرصه‌های گوناگون کمّ و کیف مصارف خوراکی، پوشاکی، بهداشتی، حقوقی، اخلاقی، رفاهی، تفریحی، آرایشی، تشریفاتی و نیز هزینه‌های مربوط به مسکن و مصرف انرژی را براساس فقه و اخلاق اسلامی بررسی کرده است. بیان معیارهایی که باید در مصارف دولتی مورد توجه قرار گیرند نیز از رسالت‌های این کتاب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علی اکبر کلانتری، نويسنده اين اثر، سال 1341 شمسی در شهرستان ارسنجان فارس متولد و پس از اخذ دیپلم، وارد حوزه علمیه «آقا باباخان شیراز» شد. وي با اتمام دوره مقدمات و بخشی از دروس سطح در این مدرسه، راهی حوزه علمیه قم شد و پس از اتمام سطح در دروس خارج حضرات آیات سبحانی، وحید خراسانی و فاضل لنکرانی شرکت كرد. 

كلانتري تحصیلات دانشگاهی خودش را تا مقطع دکتری علوم قرآن و حدیث در سال 1381 به پایان رسانید. وي آثار تحقیقی، مقالات مختلف و بیش از 15 کتاب دارد كه از آن ميان مي‌توان «حکم ثانوی در تشریع اسلامی»، «نقش دانش رجال در تفسیر و علوم قرآنی» و «فقه و پوشش بانوان» را نام برد.

چاپ یازدهم (ويرايش دوم) كتاب «اسلام و الگوی مصرف» از سوي موسسه بوستان كتاب در قطع وزيري، جلد شوميز و بهاي 54000 ريال روانه بازار كتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط