یکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۵
باز چاپ 3 اثر حديثي، ديني و عقيدتي

موسسه بوستان کتاب همزمان با دومين هفته بهمن ماه، سه كتاب «كاركرد دين در زندگي بشر»، «جهان تاریک؛ شناخت و نقد فرقه شیطان‌پرستی» و «تعاليم اسلام» را تجديد چاپ كرد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، كتاب «كاركرد دين در زندگي بشر» تأليف محمد سبحانی‌نیا كه به عنوان نخستين اثر اين مجموعه براي مخاطبان تخصصي به رشته تحرير درآمده است، در قلمروي آثار حدیثي و رجالي جاي دارد.

نويسنده اين اثر معتقد است كه يكى از موضوعات مهم عرصه دين‏پژوهى «كاركرد دين در زندگى بشر» است. در عين حال، برخى معتقدند كه دين در زندگى انسان، هيچ نقشى ندارد! عده‏اى براى آن، نقش حداقلى و فردى قائلند، اما همه متفكران نيك‏انديش، نقش و كاركرد دين را براى انسان در تمامي عرصه‏هاى زندگى فردى و اجتماعى، سازنده و تكامل‏آفرين دانسته‏اند.
 
اثر حاضر با طرح موضوع فوق، همه جنبه‏هاى آن را كاويده و آراي انديشوران شرق و غرب را در اين‏باره بررسى كرده است. دومين چاپ كتاب «كاركرد دين در زندگي بشر» در جلد شوميز و بهاي 39000 ريال به چاپ رسيده است.

كتاب «جهان تاریک؛ شناخت و نقد فرقه شیطان‌پرستی» اثري از حمید کریمی است كه در حوزه اديان مذاهب طبقه‌بندي مي‌شود و اطلاعاتي را درباره فرقه‌هاي شيطان‌پرستي و نقدهايي كه به اعتقادات آنها وارد است، براي مخاطبان عمومي خود تشريح مي‌كند.

در بخشي از معرفي اين كتاب آمده است: «جنبش‌های نوپدید دینی در دنیای امروز رو به گسترش‌اند و یکی از فرقه‌های موجود، گروه شیطان‌پرستی است. شیطان‌پرستی در گذشته چهره‌ای متفاوت با امروز داشته است؛ یزیدیان در قدیم به گونه‌ای شیطان را تکریم می‌کردند و اینک به شیوه‌ای دیگر اهداف شیطان را محقق می‌کنند. گروه کلیسای شیطان چه گروهی است؟ آنتوان لاوی و مارلین منسُن چه افرادی بودند؟ مراسم شیطان‌پرستان چیست؟ اندیشه و قوانین شیطان‌پرستی چیست؟ علايم و شعارهای آنان چیست؟ از چه موسیقی‌ها و سبک‌هایی استفاده می‌کنند؟ در اشعار، فیلم‌ها و محافل خود چه آموزه‌هایی را ترویج می‌کنند؟ جهان تاریک، معرفی و نقدگونه‌ای است بر محورهای گفته شده.» 

دومين چاپ كتاب «جهان تاریک؛ شناخت و نقد فرقه شیطان‌پرستی» در قطع رقعی، جلد شومیز و بهاي 29000 ريال منتشر شده است.

سومين اثر اين مجموعه «تعاليم اسلام» نوشته علامه سيد محمدحسين طباطبائى با کوشش سیدهادی خسروشاهی
است كه در شمار آثار ادیان و مذاهب(عقاید)دسته‌بندی مي‌شود و براي مخاطبان تخصصي تأليف شده است.

تعاليم اسلام، مجموعه قوانين و مقررات فطرى است كه سعادت دنيا و آخرت، بشر را تأمين مى‌كند. اين تعاليم از جنبه‌هاى مختلف فلسفى، كلامى، اقتصادى، اجتماعى، سياسى، فرهنگى و تربيتى، گوناگون و گسترده‌اند. بى‌ترديد گزينش مقوله‌هايى از آن، كار دين‌شناسانى است كه بر زواياى گوناگون آن، تسلط و تبحر دارند و نقش آنها را در ارتباط با منظومه دين، به نيكى مى‌شناسند.
 
اثر حاضر با نام «تعاليم اسلام» دست‌چينى از موضوعات اسلامى است كه به انتخاب و قلم متفكر بزرگ اسلامى، علامه سيد محمد حسين طباطبائى، در سه بخش «اعتقادات»، «اخلاق» و «احكام» تنظيم شده است.

گفتني است، استاد علامه سيد محمد حسين طباطبائى (1281 - 1360 هجري شمسي) در تبريز به دنيا آمد. پس از اتمام تحصيلات مقدماتى و سطح، به حوزه علميه نجف، رفت و سطوح عالى را در فقه و اصول نزد آيات عظام شيخ محمد حسين اصفهانى، ميرزاى نائينى، سيد ابوالحسن اصفهانى و حجت كوه‏كمرى فرا گرفت، فلسفه را از محضر آيت‌اللَّه سيد حسين بادكوبى و رياضيات را نزد سيد ابوالقاسم خوانسارى و عرفان را نزد آيت اللَّه قاضى طباطبائى خواند. سپس به حوزه علميه قم مهاجرت كرد و تا پايان عمر به طور خستگى‏ناپذير به تدريس و تأليف پرداخت. تلاش‏هاى وى به طور چشم‏گيرى در پيشبرد فلسفه و رواج حكمت متعاليه و نيز تفسير قرآن كريم مؤثر افتاد و شيوه‏ها و نظريه‏هاى جديدى آفريد. 

موسسه بوستان كتاب، همه آثار اين حكيم الهى را ـ به جز تفسير «الميزان» ـ در 21 عنوان با نظارت حجت‌الاسلام والمسلمين سيدهادى خسروشاهى، با عنوان «مجموعه آثار علامه طباطبائى» به چاپ رسانده است.

دومين چاپ «تعاليم اسلام» از سوي موسسه بوستان كتاب در قطع وزيري، جلد شوميز و بهاي 53000 ريال روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط