دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۵
انتشار  «تفکر میان رشته‌ای» و «کلمه الامام السبط الشهید»

كتاب‌هاي «تفکر میان رشته‌ای» نوشته منصور متین به زبان فارسي و كتاب «کلمه الامام السبط الشهید ـ اسئله و اجوبه حول الامام الحسین(ع) و شعائره المقدسه» اثري از «الشهید هشام الصیمری» به زبان عربي از سوي موسسه بوستان كتاب منتشر شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)،‌ كتاب «تفکر میان رشته‌ای» در حوزه فلسفه و عرفان به ارايه اطلاعات معرفت‌شناسی به مخاطبان تخصصي اين رشته مي‌پردازد.

به عقیده بسیاری از متفکران معاصر، نابسامانی‌های تمدن امروزی و تورم دانش و اطلاعات، ناشي از کثرت و تفرقه در رشته‌های علمی و فقدان انسجام در جهان‌بینی بشر است. لذا طی چند دهه اخیر تلاش‌های فزاینده‌ای برای ارتباطات میان‌رشته‌ای، ترویج متدولوژی ترکیبی، نگرش سیستمی و رویکرد کل‌گرا در مراکز علمی و فرهنگی به جریان افتاده است، اما در شرایط کنونی کشور ما که به دستاوردهای فنی و کاربردی اهمیت بیشتری داده می‌شود، جوانب نظری رویکرد مذکور مورد کم‌اعتنایی واقع شده‌اند. میان این رویکرد به‌نسبت نوین و سوابق مفهوم «کل‌نگری» در فرهنگ ما شباهت‌ها و تفاوت‌هایی وجود دارد که تبیین آن برای نسل‌های جوان تحصیل کرده در آینده علمی ما بی‌تأثیر نیست. 

کتاب حاضر با ترسیم چارچوب کلی از نظریات و مفاهیم میان‌رشته‌ای به صورت مختصر چنین هدفی را دنبال می‌کند.

نخستين چاپ اين كتاب در قطع رقعی، جلد شوميز و بهاي 47000 ريال روانه بازار نشر شده است.

همچنين كتاب «کلمه الامام السبط الشهید ـ اسئله و اجوبه حول الامام الحسین(ع) و شعائره المقدسه» كه به زبان عربی تأليف شده است، در موضوع تاریخ اهل‌بیت(ع) دسته بندي مي‌شود. 

به بيان نويسنده اين كتاب، سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع)، مشعل همیشه فروزانی است که مسیر آزادگی، فداکاری و انسانیت را نور باران می‌کند. معرفی این امام بزرگ، نیاز همه روزگاران است تا نسل‌ها را به بندگی خدا و مبارزه با ستمگران فرا ‌خواند. اثر حاضر با همین انگیزه، در قالب 26  پرسش و پاسخ، جنبه‌های گوناگون حیات و مبارزه امام حسین(ع) را مي‌كاود.

سومين چاپ كتاب «کلمه الامام السبط الشهید ـ اسئله و اجوبه حول الامام الحسین(ع) و شعائره المقدسه» با همكاري دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی خوزستان در قطع رقعی، جلد شومیز و بهاي 22000 ريال روانه بازار كتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط