یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹
۸ مدرسه و کتابخانه در کوی ارغوان زنجان ساخته می‌شود

زنجان- مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: ۸ مدرسه و کتابخانه در کوی ارغوان ساخته می‌شود.

جعفر قزوینیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان با بیان اینکه شهرک‌های گلشهر و پونک طی چند سال آینده جمعیت قابل توجهی را در خود جای خواهند داد، افزود: اگر قرار باشد بحث مطالعه در استان جدی گرفته شود، باید نسبت به ایجاد زیرساخت‌های مطالعه در شهرک‌های پرجمعیت اقدام کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امروزه شاهد گسترش فناوری‌های جدید ارتباطی در دنیا هستیم، از این رو کتاب به عنوان مهم‌ترین و بهترین منبع ارتباطی و اطلاع‌رسانی باید همگام با سایر وسایل ارتباط جمعی توسعه یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به آغاز ساخت ۸ مدرسه و کتابخانه در شهرک‌های جدیدالاحداث زنجان بیان کرد: این فضاهای فرهنگی در کوی زیتون و زنگان که محل استقرار واحدهای مسکونی اقدام ملی مسکن است؛ ساخته می‌شود.

قزوینیان گفت: اظهار کرد: به دلیل حجم سنگین آماده‌سازی واحدها، عقب افتادگی در آماده‌سازی فضاهای آموزشی وجود دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان افزود: در حال حاضر یک واحد مدرسه در سایت زنگان با پیشرفت ۲۵ درصدی و یک واحد در پروژه ارغوان با پیشرفت ۴۰ درصدی در حال اجرا است‌.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با تاکید بر اینکه یکی از راه‌های ارتقای سطح آگاهی عمومی، در دسترس بودن آسان و بدون دغدغه به کتاب است، اضافه کرد: هر چقدر تعداد کتابخانه‌های عمومی استان افزایش یابد، بالطبع دسترسی علاقه‌مندان به کتاب نیز افزایش خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط