یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵
کانون‌های مساجد نیز از بودجه فرهنگی شهرداری سهم می‌برند

زنجان- مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان گفت: با پیگیری‌های انجام شده بخشی از نیم درصد بودجه شهرداری‌ها به کانون‌های مساجد نیز اختصاص خواهد یافت.

محسن اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در راستای تحقق بیانات مقام معظم رهبری در حوزه توجه به نقش مساجد؛ تعامل و همکاری بسیار خوبی با نهادها و دستگاه‌های مختلف فرهنگی و هنری در سطح استان دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از پیگیری‌های کانون‌های مساجد اجرای برنامه‌های فرهنگی در راستای ترویج مذاهب دینی است، اضافه کرد: در این راستا با همکاری ارگان‌های ذیربط از جمله شهرداری برنامه‌های مشارکتی اجرا می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان با اشاره به اینکه افزایش کتابخانه‌های مسجدی از دیگر اهداف و برنامه‌های این مجموعه است، گفت: در این راستا ۷۳ باب کتابخانه در کانون‌های مساجد راه‌اندازی شده است اما به دنبال توسعه و گسترش آنها هستیم.

اسلامی با اشاره به اینکه پیگیری لازم از شورای شهر مبنی بر اختصاص نیم درصد بودجه فرهنگی شهرداری به اقدامات فرهنگی انجام شده است، اضافه کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده مقرر شده بخشی از این مبلغ به کانون‌ها اختصاص پیدا کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۵ هزار نوجوان عضو کانون‌های مساجد استان هستند، گفت: کانون های مساجد ظرفیتی بزرگ در راستای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان است و این مراکز یک مجموعه غیردولتی به شمار می‌روند و به صورت مردمی اداره می‌شوند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان با اشاره به اهمیت تقویت فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، افزود: توسعه این سلسله فعالیت‌ها به ویژه از سوی نیروهای خودجوش مردمی در قالب کانون‌های مساجد امری ضروری است چراکه منجر به مشارکت هرچه بیشتر مردم در فعالیت های مسجدی خواهد شد.

اسلامی گفت: برنامه‌های متعددی در سطح ستاد فهما استان در حال پیگیری است که با محوریت مسجد طراحی شده اند، که امیدواریم پس از بررسی‌های لازم اجرایی شوند تا شاهد شکل گیری سلسله فعالیت‌های فرهنگی بیشتر از دل مسجد و کانون‌های مساجد باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط