چهارشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۲
هوش مصنوعی تقویت‌کننده برنامه و کتاب درسی است

وزیر آموزش و پرورش، نگاه نظام آموزش وپرورش به هوش مصنوعی را ابزار تقویت برنامه و کتاب‌های درسی اعلام کرد و گفت: هیچ‌چیز در نظام تعلیم و تربیت، جای کتاب درسی و معلم را نمی‌گیرد.

علی‌رضا کاظمی در حاشیه جلسه هیئت دولت به خبرنگار (ایبنا)، درباره تاثیرات هوش مصنوعی بر حذف تدریجی کتاب درسی بیان کرد: هیچ‌چیز در نظام تعلیم و تربیت، جای کتاب درسی و معلم را نمی‌گیرد.

وی با اشاره به سه رکن در نظام آموزش و پرورش ادامه داد: سه رکن در نظام آموزش و پرورش وجود دارد؛ مدرسه، برنامه درسی و در قلب برنامه درسی، کتاب درسی است؛ بنابراین هر فعالیتی بیرون از این سه رکن، مکمل محسوب می‌شود نه جایگزین.

وزیر آموزش و پرورش افزود: بنابراین رویکرد اصلی در وزارت آموزش و پرورش تقویت سه حوزه مدرسه، برنامه درسی و کتاب درسی است؛ همچنین ابزارهای نوین مثل هوش مصنوعی را ابزارهای تکمیلی می‌دانیم و در دستور کار داریم؛ به‌عبارت دیگر این ابزارها مقوم برنامه‌های آموزشی است.

به‌گفته کاظمی، ابزارهای نوین ازجمله هوش مصنوعی، به‌عنوان تقویت کننده فرآیندهای علمی، تربیتی و آموزشی نظام آموزش و پرورش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها