چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۹:۰۰
فيزيولوژي رحماني‌نيا وارد بازار نشر شد

كتاب «فيزيولوژي انسان» اثر دكتر فرهاد رحماني‌نيا ويژه دانشجويان رشته تربيت بدني و علوم ورزشي وارد بازار نشر شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين اثر با ارايه مطالبي درباره موضوعات مختلف علم فيزيولوژي به زباني ساده مي‌تواند براي دانشجويان و كارشناسان تربيت بدني موثر واقع شود.

كتاب حاضر در 10 فصل تنظيم شده است كه از جمله آن‌ها مي‌توان به فيزيولوژي بافت عضلاني، قلب و گردش خون، غدد درون‌ريز و تنفس اشاره كرد كه هر يك، بخش‌هاي مختلف علم فيزيولوژي ورزشي را تشكيل مي‌دهند.

در قسمتي از مقدمه مولف آمده است: «علم ورزش، دانش جديدي است كه در چند دهه اخير با تلاش و علاقه متخصصان و پژوهشگران به دنيا معرفي شده، دانشي كه در جامعه امروز به دليل كاربرد‌ها و جذابيت‌هاي متنوع خود از اهميت خاصي برخوردار است و تقريبا تمامي مردم و نهادها اجتماعي را به نحوي با خود مربوط مي‌كند، اما متاسفانه علي‌رغم اين‌ كه در بسياري از كشورهاي جهان شاهد پيشرفت روز افزون مباني نظري و كاربردي علم ورزش هستيم. در كشور ما به دليل عدم آشنايي صحيح با اصول و مباني اين رشته علمي دچار ركود و شرايط نامناسبي هستيم. بنابراين لازم است تا كليه متخصصان متعهد ورزش كشور و بالاخص شما دانشجويان عزيز با مباني و تازه‌هاي اين علم آشنا شده و در معرفي دستاوردهاي علمي و كاربردهاي متنوع آن كوشا باشيد تا در آينده‌اي نه چندان دور بتوانيم شاهد رشد و شكوفايي هرچه بيشتر آن باشيم.»

كتاب «فيزيولوژي انسان» از سوي انتشارات «بامداد كتاب و نشر ورزش» در شمارگان 2000 نسخه، 184 صفحه و بهاي 40000 ريال منتشر و روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط