سه‌شنبه ۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۸
طاهری: جشنواره با اعتمادسازی بیشتر، حضور شاعران را گسترده‌تر کند

محمدرضا طاهری، شاعر و شایسته تقدیر بخش شعر سنتی چهارمین جشنواره شعر فجر، معتقد است وظیفه جشنواره‌ها و کنگره‌های شعر از جمله جشنواره شعر فجر اعتمادسازی بیشتر با تمهیدات لازم است تا امکان حضور گسترده تر تمام شاعران فراهم شود.\

طاهری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره ویژگی سروده‌هایی که برای رقابت در چهارمین جشنواره شعر فجر شرکت داده بود، گفت: این سروده‌ها منتخبی از مجموعه شعرم با عنوان «سرفه‌های گرامافون» بود که توسط انتشارات فصل پنجم در دست انتشار است.

وی که حدود 25 قطعه از این مجموعه را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده بود، در توضیح فضای این شعرها اظهار داشت: این سروده‌ها بیشتر عاطفی، اجتماعی و عرفانی هستند. سعی داشتم به زبان و سادگی آن توجه ویژه‌ای داشته باشم. از سوی دیگر زبان مضامین منطبق بر نحو طبیعی کلام است.

این شاعر در توضیح بیشتر تطبیق زبان شعرهایش با نحو طبیعی کلام گفت: فضاهایی که در شعر ایجاد می‌شود باید فضاهایی باشند که از ناخودآگاه مخاطب انرژی دریافت می‌کنند و مخاطب را به سوی ارتباط با شعر می‌کشانند.

وی به جشنواره شعر فجر و تاثیر مثبتی که در جریان شعر می‌تواند داشته باشد اشاره و تصریح کرد: این تاثیر مثبت به شرطی خواهد بود که جشنواره در پی ایجاد همدلی در میان شاعران پیش رود و همه  شاعران از همه طیف ها در جشنواره شرکت ‌کنند.

طاهری ادامه داد: وظیفه دست‌اندرکاران جشنواره است که با تمهیدات لازم بیشتر اعتمادسازی کرده و امکان حضور گسترده شاعران را فراهم کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط