جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۹:۰۰
اگر زن بودم نقش "پروين اعتصامي" را بازي مي كردم

جهانگير الماسي بازيگر سينما با اشاره به اينكه، "ميرزا جهانگير خان صور اسرافيل" را به عنوان يك شخصيت تاريخي دوست دارم و بازي در نقش اساتيدي چون " احمد شاملو" و" نيما يوشيج" باعث افتخار من خواهد بود،گفت: همچنين اگر يك زن بودم بسيار علاقه مند بودم درنقش "پروين اعتصامي" و يا"فروغ فرخزاد" به ايفاي نقش بپردازم.

"جهانگير الماسي" نويسنده و بازيگر سينما و تلويزيون در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري كتاب(ايبنا) در ارزيابي خود از نوع بكارگيري ادبيات و اقتباس ها در سينماي ايران اظهار داشت: وقتي كه در عرصه سينما و اصولا رسانه تعريف درستي از هنر قائل باشيم، مي توانيم به تعامل و نزديكي گرايش هاي مختلف هنري به يكديگر نيز اميدوار باشيم.

اين بازيگر سينما با اشاره به اين مطلب كه اگر در توليد آثار سينمايي و تلويزيوني تنها تعريف صنعتي و اقتصادي داشته باشيم همه توليدات ما تابع جريان مادي خواهد بود،گفت: منابع اقتصادي در كوتاه مدت حرف اصلي را مي‌زنند، اما در دراز مدت اين فيلمنامه و قصه مورد نظر است كه ماندگار خواهد بود.

وي با اشاره به اينكه، وقتي به هنر بهاء بدهيم به دنبال ارزش ها خواهيم رفت، تصريح كرد:معتقدم همنشيني فيلمنامه نويسان و دست اندركاران سينما با اهالي ادبيات به همراه بهره گيري از پيشينه غني تاريخي و مذهبي كشورمان،كيفيت و ساختار توليدات سينمايي و تلويزيوني ما را ارتقاء خواهد بخشيد.

الماسي در ادامه تهيه و انتشار آثار مكتوب را در كشور معدود دانست و افزود: براي كشور ما كه بيش از 70 ميليون نفر جمعيت دارد تعداد كتاب هاي انتشار يافته بسيار اندك است و به همين دليل بايد حمايت از نويسندگان كشور را افزايش دهيم كه با محدوديت ها و كمبودها در اين حوزه مواجه نشوند.

وي با بيان اينكه، اصولا انديشه و فكر جديد و نو را در عرصه هنر دير مي پذيريم خاطرنشان ساخت: در سالهاي اخير به دليل وسعت رسانه هاي شنيداري و تصويري از خواندن فاصله گرفته ايم و با توجه به اينكه برخي از رمان هايي كه مسئوليت انتقال فرهنگ را به نسل جوان بر عهده دارند، نسبت به گذشته افزايش يافته اند اما همچنان كمتر مورد توجه اهالي سينما و تلويزيون قرار گرفته اند.

جهانگير الماسي در خصوص حمايت بنياد سينمايي فارابي از توليدات اقتباسي و آثار ادبي يادآور شد: خوشبختانه مدير جديد بنياد سينمايي فارابي آقاي شاه حسيني با ادبيات رابطه خوب و نزديكي دارند، ينابراين توليد آثاري برگرفته از رمان و قصه هاي كوتاه همراه با حمايت از نويسندگان و رفع برخي كاستي ها در حوزه ادبيات بايد بيش از پيش در دستور كار مديران فرنگي قرار گيرد.

وي با اشاره به اينكه، اميدوارم شرايطي خوبي فراهم شود تا اهل تفكر حضوري جدي تر در اين حوزه داشته باشند،گفت: طرح چندين باره موضوع حمايت از نويسندگان و توليد آثار اقتباسي توسط رسانه ها بسيار مهم تلقي مي شود و اميدوارم با تلاش شما دوستان اين موضوع به سرانجام درستي برسد.

جهانگير الماسي در پايان به اين پرسش كه علاقه مند به نقش آفريني كدام يك از چهره هاي تاريخي و ادبي در عرصه سينما و تلويزيون هستيد،گفت: "ميرزا جهانگير خان صور اسرافيل" را به عنوان يك شخصيت تاريخي دوست دارم و بازي در نقش اساتيدي چون " احمد شاملو" و" نيما يوشيج" باعث افتخار من خواهد بود.

وي افزود:همچنين اگر يك زن بودم بسيار علاقه مند بودم نقش "پروين اعتصامي" و "فروغ فرخزاد" به ايفاي نقش بپردازم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها