دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۱
«تجزيه و تحليل مسابقه فوتبال» در كتاب‌فروشي‌ها

چاپ نخست كتاب «تجزيه و تحليل مسابقه فوتبال» اثر احسان طيبي از سوي نشر ورزش منتشر شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اين كتاب شامل پنج بخش اصلي است كه در چهار بخش ابتدايي سعي مي‌شود مخاطب دانش و مباني تئوريك را بياموزد. 

فصل نخست اين كتاب مخاطب را با مفاهيم اوليه و فرآيند تجزيه و تحليل در فوتبال آشنا مي‌كند و فصل دوم، اعمال حركتي و فيزيولوژيكي بازيكنان در سراسر مسابقه را زير ذره‌بين قرار مي‌دهد. 

در فصل سوم اين كتاب به چگونگي تجزيه و تحليل حيطه فني (تكنيكي و تاكتيكي) اشاره شده است و در فصل چهارم، مخاطب با حوزه رواني مسابقه آشنا مي‌شود. همچنين فصل پنجم اين كتاب با طرح برخي از سوالات سعي در نظم دادن به تفكرات و جلوگيري از پراكندگي افكار مخاطب دارد. 

از نظر نويسنده اين كتاب، كنكاش و جست‌وجو براي پاسخگويي به ابهاماتي كه در ذهن مربي فوتبال ايجاد مي‌شود، آناليز يا تجزيه و تحليل نام دارد. 

«احسان طيبي» نويسنده اين كتاب معتقد است كه امروزه ديگر نمي‌توان در دنياي فوتبال به روش‌هاي پيشين عمل كرد و پيروز شد، بلكه بايد قبل از مصاف با حريفان، آنها را ارزيابي كرد و به تجزيه و تحليل تيم خودي و حريف پرداخت و بر همين اساس تمرين و ممارست كرد تا دستيابي به هدف مورد نظر اجرايي شود. 

مخاطب در اين كتاب مي‌آموزد تيمي در ميدان پيروز است كه به تفكرات مربيان خود تمامي راه‌ها را بر رقبا ببندد و براي رسيدن به اهداف معين، طرح و برنامه داشته باشد. 

چاپ نخست كتاب تجزيه و تحليل مسابقه فوتبال از سوي نشر ورزش در شمارگان 2000 نسخه، 180 صفحه و قيمت 45 هزار ريال روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط