پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶
نمایشگاه کتاب تهران نقش تسریع کننده در معرفی مولفان شهرستانی دارد

زنجان-مولف یکی از پرفروش ترین کتاب‌های نمایشگاه سال ۱۴۰۰ گفت: نمایشگاه کتاب تهران نقش تسریع کننده در معرفی مولفان شهرستانی دارد.

رضا اسمخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: یکی از رویدادهای بزرگ فرهنگی که مورد پسند اصحاب فرهنگ و قلم است؛ برگزاری نمایشگاه کتاب است که سالانه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اهمیت کتاب در عرصه فرهنگ برای هیچکس پوشیده نیست و به همین دلیل هر سال یکی از اولویت‌های مسئولان برگزاری این رویداد است، افزود: تجربه نشان داده است برگزاری نمایشگاه کتاب که همه ساله در اردیبهشت ماه در تهران برگزار میشود نقش مهمی در معرفی و فروش کتاب مولفان شهرستانی داشته است.

اسمخانی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته بنده شاهد فروش کتاب هایی از مولفان شهرستانی بوده ام که در هفته اول نمایشگاه، تمام تیراژهای آن به فروش رفته است، اضافه کرد: کتاب «چهل برگ» بنده هم جزو کتاب‌هایی بود که در سنوات گذشته جزو پرفروش‌ترین کتاب‌ها قرار گرفت.

این شاعر زنجانی در ارتباط با تاثیر نمایشگاه کتاب در معرفی ناشران شهرستانی هم گفت: از آنجایی که شهر تهران به عنوان پایتخت بهترین ناشران کشوری را به خود اختصاص داده، نشر و توزیع کتاب نیز از طریق برخی انتشارات مهم که اکثراً در این شهر قرار دارند می‌تواند در شناخت و معرفی کتاب بسیار موثر باشد؛ اما تعدادی از ناشران مهم نیز در برخی شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند که در این عرصه فعال هستند و نمی‌توان نقش آنها را نادیده گرفت و قطعاً نمایشگاه در معرفی آنها تاثیرگذار است.

مولف یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نمایشگاه سال ۱۴۰۰ با اشاره به اینکه کتاب در هر برهه زمانی در موضوع فرهنگ تاثیرگذار بوده و است، افزود: کتاب یک ابزار برای انتقال فرهنگ‌های مختلف بوده و در واقع مخاطب از طریق مطالعه کتاب‌های گوناگون می‌تواند با فرهنگ‌های مختلف آشنایی یابد.

اسمخانی با اشاره به اینکه کتاب خوب و پر مخاطب حتی اگر در غیر اوقات برگزاری نمایشگاه کتاب هم مشتریان خاص خود را دارد، افزود: نمایشگاه در این بین نقش تسریع کننده در معرفی آثار را دارد و بارها شاهد این بوده‌ایم که برخی از کتاب‌های شهرستانی با عرضه در نمایشگاه دیده شده است.

مولف یکی از پرفروش ترین کتاب‌های نمایشگاه سال ۱۴۰۰ در ارتباط با کاهش کیفیت کتاب‌ها در سال‌های گذشته گفت: متاسفانه در چند سال اخیر به دلیل افت کیفیت کتاب ها چه از نظر جنس کاغذ، چه از لحاظ صحافی و چه از لحاظ محتوا، افت زیادی پیدا کرده که نیاز است متولیان این عرصه چاره‌ای بیاندیشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط