پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰
ارائه ۶۵ کتاب جدید در نمایشگاه تهران/ رونمایی آثار ترجمه شده با حضور میسا جبر

جواد کلاته عربی، مدیر نشر ۲۷ بعثت گفت: ۶۵ عنوان اثر جدید در نمایشگاه امسال شامل زندگی‌نامه شهدا، خاطرات شفاهی، فرهنگ‌نامه شهدا و آثار ترجمه در نمایشگاه امسال ارائه می‌شود.

جواد کلاته عربی، مدیر نشر ۲۷ بعثت به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره آثار ارائه شده در نمایشگاه کتاب تهران گفت: ۶۵ عنوان اثر جدید در نمایشگاه امسال به مخاطبان عرضه می‌شود.

او افزود: از کتاب‌های ارائه شده در نمایشگاه ۱۶ عنوان زندگی‌نامه شهدا، ۱۰ اثر خاطرات شفاهی، پنج عنوان فرهنگ‌نامه شهدا، شش اثر ترجمه به زبان عربی است و نزدیک به ده عنوان کتاب کودک و سایر آثار.

مدیر نشر ۲۷ بعثت عنوان کرد: چون در سال گذشته، نشر ما دبیر کنگره ۲۴۰۰۰ شهید پایتخت بود، نزدیک ۱۹ عنوان کتاب فقهی جهاد شهادت منتشر کردیم که در نمایشگاه کتاب در دسترس مخاطبان و علاقه‌مندان خواهد بود.

جواد کلاته عربی گفت: کتاب‌های نشر ۲۷ بعثت نسبت در نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته رشد پنج برابری داشته است.

او با اشاره به برخی عناوین کتاب‌ها ادامه داد: خاطرات شفاهی؛ شامل این عناوین است؛ «پسر رنج؛ خاطرات محمد رنج‌پور» به قلم هاجر پورواجد، «پوتین‌های خونین؛ خاطرات سرتیپ حسین یاسینی» به قلم فاطمه دهکردی، «قهوه تلخ در مرصاد؛ روایت‌های کرونایی از مدافعان سلامت» به قلم مهدی عجم، «ماجرای امروز؛ ماجرای شهادت حماسه و امنیت» با گردآوری سمیه عظیمی ستوده، «نقطه تسلیم؛ خاطرات سردار محمود امینی» به قلم حسین بهزاد و «عروج از شاخه زیتون؛ خاطراتی درباره زندگی حاج احمد متوسلیان» نوشته جواد کلاته عربی.

مدیر نشر ۲۷ بعثت درباره کتاب‌های ترجمه شده بیان کرد: آثاری چون «سیگاریا رو سوریه نمی‌برن؛ زندگی‌نامه شهید مدافع‌حرم؛ علی‌اکبر شیرعلی» با پژوهش مهری غلام‌پور، «یک آسمان پرستو؛ زندگی‌نامه سردار شهید مرتضی مفاخری» گردآوری و پژوهش فاطمه مصلح‌زاده، «فرماندهان پیروز» مولفان علی قاسمی و مهدی مهدوی، «شاهین بر آفتاب؛ سرگذشت بسیجی شهید غلام‌علی پیچک» پژوهش و تالیف گل‌علی بابایی را دربرمی‌گیرد که به زبان عربی ترجمه شد.

جواد کلاته عربی با ارائه جزئیاتی درباره ترجمه در این نشر اظهار کرد: نحوه انتخاب آثار برای ترجمه به زبان عربی به این شیوه است که از سوی شورای فنی نشر، آثار بررسی و انتخاب می‌شود با هماهنگی موسسه صبا در سوریه که مجری ترجمه آثار ماست. لذا از کارهای خوبی که انجام شد راه‌اندازی خط ترجمه در انتشارات است که ترجمه آثار را استادان عرب دانشگاه‌های سوریه انجام می‌دهند و در نمایشگاه امسال با حضور میسا جبر، عضو هیأت‌علمی و رئیس‌گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه دمشق و مدیر گروه ترجمه نشر ۲۷ بعثت در سوریه، از آثار عربی رونمایی می‌شود.

به گزارش ایبنا: نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها