شنبه ۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۰
تغيير در انسان براي رسيدن به حقيقت از طريق 9 راه

نويسنده كتاب «وقتي همه چيز تغيير مي‌كند، همه چيز را تغيير دهيد» معتقد است درك انسان‌ها از آفرينش متفاوت با ديگري است، در حالي كه حقيقت واقعي هيج‌يك از اين حقايق مفروض نيست. او براي رسيدن به حقيقت اصلي، 9 تغيير در انسان را ضروري مي‌داند.-

عبدالحسين صبوري، مترجم كتاب، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، موضوع آفرينش را يكي از محورهاي اين اثر عنوان كرد و افزود: «نيل دونالد والش» نويسنده كتاب تاكيد مي‌كند كه به يقين موجودي هوشمند دست‌اندركار اين آفرينش بي‌نهايت پرظرافت و منظم است.

وي بيان داشت: او در اين كتاب به بررسي فرآيند درك انسان‌ها از آفرينش مي‌پردازد و تاكيد مي‌كند كه هر فردي، حقيقت مفروض خود را دارد و آن را حقيقت اصلي‌ مي‌داند، در حالي كه اين چنين نيست.

صبوري ادامه داد: دونالد والش شرط سعادتمندي را درك حقيقت اصلي مي‌پندارد. او براي رسيدن به اين حقيقت، ايجاد 9 تغيير در بينش انسان‌ها را ضروري مي‌داند.

مترجم كتاب، زندگي كردن در زمان حال را يكي از مهم‌ترين شرط‌هاي سعادتمندي ذكر كرد و گفت: نويسنده تاكيد مي‌كند، براي دور شدن از حقيقت مفروض و رسيدن به اصل آن، بايد زندگي در گذشته و آينده و افسوس و اضطراب براي آن را رها و در لحظه زندگي كرد.

اين مترجم يادآور شد: هماهنگ شدن با سرعت تغييرات دنيا يكي ديگر از شرط‌هاي يافتن حقيقت اصلي است. به اعتقاد دونالد والش، سيصد سال طول كشيد كه انسان‌ها در عصر رنسانس، باورهاي قديمي خود را با زمان منطبق كنند و با تغييرات هماهنگ شوند، اما اين هماهنگي در دنياي امروز، هر سي سال يك بار اتفاق مي‌افتد و اين روند بايد سريع‌تر شود.

وي با اشاره به انطباق انديشه موجود در اين كتاب با آموزه‌هاي اسلامي و مسيحي گفت: نويسنده در برخي موارد، جملاتي از پيامبر اسلام(ص) را نيز ذكر مي‌كند. او روح را جوهر ابدي و ازلي انسان مي‌داند كه از ذهن و جسم براي رسيدن به اهدافش كمك مي‌گيرد.

پيش از اين، كتاب پرفروش «گفت‌وگو با خدا» از نيل دونالد والش منتشر شده است.

چاپ نخست كتاب «وقتي همه چيز تغيير مي‌كند» با 400 صفحه و بهاي 85000 ريال از سوي انتشارات دايره منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها